GID dla grupy systemowej

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Pią, 11 Lut 2000, 18:39:00 CET

[piątek, 11 luty 2000], Michal Kochanowicz napisał(a):

> Cześć
>
> GDM wymaga własnego użytkownika i grupy (buntuje się jeśli jest to
> root). Chcę więc w %pre dodać grupę i użytkownika 'gdm'. Nie wiem tylko
> jakie GID i UID mają mieć. Przeglądałem spec'e z PLD i tam używany jest
> GID znany na etapie pisania spec'a (http -> 51, qmail -> 82 itd). Czy
> istnieje jakaś oficjalna lista zawierająca informacje dotyczące tych
> grup? A może lepiej byłoby wyszukiwać wolny numer grupy < 100?

http://cvsweb.pld.org.pl/index.cgi/PLD-doc/uid_gid.db.txt

Polecam zaciągnąć sobie cały PLD-doc z cvsa i zapoznać się z jego zawartością.
Jest to literatura obowiązkowa dla wszystkich PLD developerów :-)

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh
PGP key: http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~wiget/pgp.key