Kilka slow o PLD

Michal Zawalich mzawalich w jota.tuniv.szczecin.pl
Nie, 13 Lut 2000, 00:17:34 CET

On Sat, 12 Feb 2000, Tomasz Koczko wrote:
[...]
> ksh nie ma skryptu logout z tego co wiem. na konsoli kasowanie mozna
> zaatwi poprzez odpowiedni konfiguracj getty i zadje si e tak jest
> robione wszdzie od kilku lat.
> Osobicie nie uznawabym braku kasowania za jakis feler .. wrecz
> pzreciwnie.

Wyobrazmy sobie, ze jest sobie sala informatyczna w szkole. Stoi tam
tylko 5 komputerw i jeden jest to serwer z PLD na pokladzie. Poniewaz
komputerow jest malo, trzeba urzywac rowniez komputera z Linuksem do
nauki. Przypuscmy, ze admin z jakichs nie znanych musial edytowac plik
shadow ;) za pomoca vi. Admin idzie do pokoju nauczycielskiego, bo mu tam
kawa stygnie, a przed komputerem siada jakis dzieciak, ktory wie do
czego sluzy plik shadow...

Troche przejaskrawione, ale...

[...]
> To ju jest kwestia jakie niedorbki w adduser lub tego e nie uzywasz
> adduser w wersji jaka jest w repo.

Hmm, uzywam tego co jest na ftp.
------------
# useradd -g 1001 test
useradd: warning: CREATE_HOME not supported, please use -m instead.
(dodaje uzytkownika do bazy, ale nie zklada katalogu domowego)
# userdel test
# useradd -g 1001 -m test
# ls -a1 /home/users/test
.
..
.inputrc
Mail
pl
# rpm -q shadow
shadow-19990827-2
# rpm -q shadow --qf "%{VENDOR}\n"
PLD
-------------

Jeszcze jedno: podczas startu wyskakuje takie co:
-------------
Cannot send dump request: Polaczenie odrzucone
-------------
Wyglada to, na problemy albo z kernelem (moze musze cos wkompilowac?),
lub z pakietem rc-scripts. Poza tym nie wstaje loopback.

I jeszcze jedno:
-------------
$ rpm --rebuild kernel-2.2.14-1.src.rpm
gcc -D__KERNEL__ -I/home/users/michu/rpm/BUILD/linux/include -Wall
-Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -fno-strict-aliasing -pipe
-fno-strength-reduce
-m486 -malign-loops=2 -malign-jumps=2 -malign-functions=2 -DCPU=586
-DMODULE   -c -o cpqarray.o cpqarray.c
In file included from cpqarray.c:51:
cpqarray.h:33: linux/md.h: Nie ma takiego pliku ani katalogu
make[2]: *** [cpqarray.o] Error 1
make[2]: Leaving directory
`/home/users/michu/rpm/BUILD/linux/drivers/block'
make[1]: *** [_modsubdir_block] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/users/michu/rpm/BUILD/linux/drivers'
make: *** [_mod_drivers] Error 2

[o mozilli]
> Spec ju jest ale zobacz moe co bdzie jeszcze mozna uzupeni.
> Wniskuj z powyszego, e nie masz praw zapisu w repo wic jezeli chcesz
> takowe uzyska to podelij potrzebne dane.

Wlasnie wysylam.

Pozdrawiam
Michal Zawalich