Kilka pytań (długawe)

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Śro, 16 Lut 2000, 21:15:06 CET

[środa, 16 luty 2000], Michał Zawalich napisał(a):

> Zanim coś zacznę psuć i mieszać w CVSie chciałbym dowiedzieć się kilku
> rzeczy organizacyjnych (żeby później nikt nie chciał mnie mordować :)):
> 1. Jeśli na przykład znajdę błąd w SPECu to co mam zrobić:
>     * nic nie mowić i poprawić
>     * poprawić i ogłosić listę
>     * poprawić i powiadomić tego, kto ostatni znieniał danego SPECa
>     * zgłosić na bugs.pld.org.pl

Literówki i małe błędy poprawić w CVS. Większe błędy poprawić i skonsultować
się z osobą prowadzącą pakiet (można się zoriętować po ChangeLogu kto to
jest).
Jeśli nie możesz sam poprawić błędu to notuj na bugzilli.

> 2. Jeśli znajdę coś w SPECu co mnie zastanowi (błąd, ale nie koniecznie)
>     * zwrócić się do tego, kto ostatni w tym maczał palce
>     * zapytać się na liście

Obojętnie. Byle było to skonsultowane z kimś jak masz wątpliwości.

> 3. Jeśli zrobiłem nowego SPECa to:
>     * ogłosić na listę
>     * odrazu wrzucić do CVSa

Wrzucić odrazu. info o tym samo pójdzie na liste pld-cvs-commit w pld.org.pl

> 4. Siedzę na modemie, więc nie ma mowy o ściągnięciu tego drzewka, ale
>    chciałbym czasami coś z niego ściągnąć lub wrzucić (np. patcha).
>    Da się jakoś to zrobić?

Pociągniej SPEC. Reszte w razie potrzeby przez ./builder -g pakiet.spec

> 5. Czy jest jakaś lista które pakiety mają wejść do do następnej wersji
>    dystrybucji?

Raczej do pierwszej :-)
Ale nie ma takiej listy.

> Póki jeszcze nie znam jako takiej organizacji pracy to tutaj zamieszczę
> moje uwagi:
> * Przy budowie nowych Xów (3.9.17) wymagane są nagłówki do glide oraz bison
>   (przy twm), więc czy nie powinno się dorzucić podpowiednich wpisów do
>   SPECa?

Powinno to być w BuildRequires: nie wiem tylko czy bisona warto tam dorzucać.
Może lepiej potraktować że flex, bison, yacc, gcc, glibc-devel są zawsze.

> * w specu od glide'a w sekcji %install jest coś takiego:
> install -d $RPM_BUILD_ROOT{%{prefix}/src/examples/glide/{tests,texus/{lib,cmd,examples}}}
>   powinno chyba być:
> install -d $RPM_BUILD_ROOT%{prefix}/src/examples/glide/{tests,texus/{lib,cmd,examples}}

Popraw.

> * Zrobiłem SPECa i patcha na Makefile do YAMTa (Yet Another Mp3 Tool).
>   Programik służy do edycji tagów w plikach mp3, jest oparty na GNOME i
>   całkiem pomocny. Wrzucić do CVSa?

Tak.

Wiget
--