procmail/postfix nie dogadują się w pld.

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Śro, 16 Lut 2000, 22:48:10 CET

[środa, 16 luty 2000], Andrzej Jurkiewicz napisał(a):

> Witam,
>
> Ponieważ to mój pierwszy post na listę więc od razu powiem, że PLD mam
> dopiero od zeszłej soboty i miałem zaledwie parę godzin by przyjrzeć
> się tej dystrybucji. Jest to taki snapshot z ok. 10 lutego.
> Pisałem już kloczkowi o tym, że skrypt makewhatis nie uwzględnia
> polskich manuali (kwestia zmiany jednej linijki) i jest
> wywoływany z crona zarówno codziennie jak i co tydzień.
> Nie spodobało mi się też, że lilo jest wywoływane w skrypcie
> postintalacyjnym pakietu.

Chłopaki z PTM mają jakiś swój lepszy makewhatis. Trzeba będzie go sobie
porzyczyć.

> [...]
> Ale w pakiecie procmail nie ma pliku /etc/skel/default/.procmailrc który
> np. zawierałby linijkę:  DEFAULT=/var/mail.
> W rezultacie procmail chce dostarczyć pocztę do /var/spool/mail, który w
> PLD nie istnieje ( jest /var/mail).
> Oto fragment /var/log/maillog
> Feb 16 19:27:24 laura postfix/local[1449]: 0B325233C7:
> to=<andrzej w laura.localdomain>, relay=local, delay=56, status=bounced
> (can't create user output file. Command output: procmail: Couldn't
> create "/var/spool/mail/andrzej" procmail: Lock failure on
> "/var/spool/mail/andrzej.lock" procmail: Error while writing to

Jest to błąd w procmailu. Powinien on dostarczać poczte do /var/mail.
Błąd powstaje na etapie budowania pakietu.

> Zauważyłem jeszcze, że pakiet rxvt-2.6.0-1.src.rpm nie uwzględnia
> potrzeby posiadania xpm-devel. Bez tego i wg. speca zawartego w src.rpm
> pakiet (a właściwie rxvt) nie zbuduje się. Napisałem właściwie bo makra
> rpm w PLD są rzekłbym ,,agresywne''. Tzn. proces budowania pakietu nie
> zatrzymuje się gdy make zwróci błąd. Zauważyłem to właśnie na
> przykładzie rxvt (nie było go w binarnym pakiecie).

? Czy pomimo tego że w specu było:
BuildRequires: xpm-devel
a Ty nie miałeś tego zainstalowanego rpm przeszedł do budowy pakietu ?
Jeśli tak to jest to poważny błąd w rpmie.

> By dłużej nie przynudzać powiem jeszcze, że PLD na pierwszy rzut oka
> bardzo mi się podoba. I stanowi dobrą alernatywę dla RH.
> Choć nie rozumiem niektórych zależności np. do zbudowania
> rxvt potrzebny jest yodl a wmconfig wymaga gnome libs (może się mylę ale
> chyba wmconfig tworzy menu na podstawie /etc/X11/wmconfig/* więc czemu
> jest zlinkowany z gnome libs? To chyba prosty program konsolowy?).
> Apropos manuali to chyba nie wszystkie tłumaczenia są włączone do PLD.
> Np. mam manual do procmaila z ptm a nie ma go w procmailu z PLD.
> Choć cvs repository ptm jest na pld.

yodl jest potrzeby aby zbudować dokumentacje do rxvt.
gnome-libs jest wykorzystywane przez wmconfig do tworzenia menu na podstawie
plików *.desktop z GNOME a bardzo podobnych do *.kdelink z KDE.

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh
PGP key: http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~wiget/pgp.key