Brak /var/spool - Bylo Re: procmail/postfix nie dogadują się w pld.

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Pią, 18 Lut 2000, 01:57:34 CET

[czwartek, 17 luty 2000], Marek L. Kozak napisał(a):

> Sorry że tak spanikowałem :-) jednak mam u siebie tylko podstawowe
> pakiety i przeglądając drzewko nie mam /var/spool.
> A co do tematu to dziwi mnie brak /var/spool/mail (pewnie to za sprawą
> qmaila, który lubi posyłać pocztę do userlandu), bo IMO
> /var/spool(/mail) jest najbardziej logicznym miejscem do składowania
> poczty.
>
> Z wcześniejszego maila w tym wątku, gdzie pisałeś o błędzie w procmailu
> wynika, że /var/spool/mail nie będzie w PLD, tak więc ponawiam pytanie,
> co wpłynęło na taką decyzję ?

FHS 2.0
/var/spool to jest miejsce na pliki do przetworzenia przez daemony albo inne
diabełki.
Poczta nie należy do takich. Poczte się czyta przez lokalne programy pocztowe
albo też zaciąga się ją przy pomocy pop3/imap do siebie.
Przeczytaj prosze specyfikacje FHS 2.0. Skórcona wersja jest w module
PLD-doc.

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh