Zależności perlowe

Piotr Czerwinski pius w ceti.pl
Pią, 4 Lut 2000, 20:43:49 CET

On Fri, 4 Feb 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
[..]
> To jak będzież zerkał to zajrzyj jeszcze na cleanfeeda. Chciałem dołożyć
> też generowanei zależnosci i nieznalazł MD5.
>
> Krytyczny kwałek wygląda tak:
>
> if ($config{'do_md5'}) {
>     eval {require MD5; $md5 = new MD5};

To dobrze, bo i nie powinien znaleźć ;)
Zależności nie są wyciągane z eval, co jest uzasadnione w perl.req
w ten sposób:

# ouch could be in an eval, perhaps we do not want these since we catch
# an exception they must not be required
[..]

Natomiast z praktycznego punktu widzenia większość rzeczy, która jest
wymagana w eval i tak raczej podlegałaby odfiltrowaniu, więc się nie
opłaca. W sytuacjach jak powyżej trzeba po prostu dodawać takie zależności
ręcznie, co nie powinno być zbyt kłopotliwe, gdyż takich przypadków
AFAIK nie ma wiele.

pius