Etherboot i bootowanie DOSa

Bartek Szady bszx w bszxdomain.EDU.eu.org
Pon, 7 Lut 2000, 13:27:42 CET

Cześć

Piszę na tą listę pomimo tego, że mój problem nie jest związany z PLD,
gdyż wydaje mi się, że stężenie specjalistów od linuxa i okolic na tej
liście jest największe.

Od jakiegoś czasu walczę ze startowaniem PCtów z sieci. Komputery mają
karty sieciowe z bootromami zaprogramowanymi tym co się generuje z
etherboot-4.4.2. Startujące komputery dostają IP z servera dhcp stojącego
na linuksie. Następnie z tego linuksa sciągają sobie image startowy po
tftp. W przypadku linuksa jest to kernel, w przypadku DOSa obraz ramdysku
zawierający dyskietkę startową.

Mój problem polega na tym, że w odróżnieniu od linuksów, dos startuje
średnio co drugi raz. Proces bootowania poprzedzający przekazanie
sterowania do obrazu duskietki startowej przechodzi bez błedów. Późniejsze
zawieszenie następuje w różnych momentach. np. w trakcie wykonywania
programu z bootsektora, w io.sys (najczęściej) lub w trakcie przetwarzania
autoexeca. Podejrzewam że przyczyną jest driver ramdysku generowany przez
mknbi-dos ale nie potrafię tego sprawdzić.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

--
Pozdrawiam
	Bartek Szady