Kilka pytan natury zasadniczej

Czw, 10 Lut 2000, 02:40:50 CET

On Tue, 8 Feb 2000, Michal 'Orr' Daszkowski wrote:

> Zabrałem się w końcu na poważnie za PLD i niestety co chwilę
> napotykam na dość niespodziewane problemy. :-(
>
> Być może wynikają one z mojej niewiedzy/niedoświadczenia, ale pewne
> rzeczy wydają mi się niepokojące. Albo nie wiem czegoś bardzo
> zasadniczego. :-)
>
> 1. Według jakiej zasady są wrzucane pakiety na ftp.pld.org.pl?

Zasady są dość uznaniowe. Ogólnie jeżeli coś jest gotowe to jest przez
kogoś kto ma dostęp do builderów puszczane

> Bo chyba brakuje tam kilku rzeczy... W szczególności chyba pakietu dev
> [albo jakiegoś jego odpowiednika], sysloga i *jakiegokolwiek* MTA. A
> jeżeli to nie ftp.pld.org.pl jest źródłem pakietów, z których można
> zbudować poprawnie działający serwer, to gdzie mam tego szukać?

Jest postfix i qmail.

> 2. Co to jest 'gettextsize'?

gettextize. Jest to kawałek gettexta, a u nas znajduje sie w
gettext-devel.

[..]
> 3. Próba zainstalowania knfsd nie powiodła się ze względu na brak
> /dev/nfsd_netlink. Być może siedzi toto we właściwej dla PLD
> strukturze /dev, ale niestety tej nie posiadam. Próbowałem sobie
> poradzić za pomocą MAKEDEV, które akurat już w zestawie pakietów
> jest, ale niestety -- nie ma tam nawet śladu takiego urządzenia.

No brak jeszcze dev-a. Sam sie nie przyglądałem dev. Czy ktoś mógłby sie
wypowiedzieć co do tego czy jest to gotowe obecnie ?

> 4. Znalazłem ewidentnego babola w skrypcie do inetd. Niestety nie
> pamiętam dokładnie w którym katalogu, ale w rc_inetd.script [???]
> w nazwie funkcji jest niedozwolony znak '-' zamiast '_', dzięki
> czemu wywala się w ogóle skrypt startowy. Jakim cudem to przeszło,
> skoro to jest błąd, który wychodzi od razu???

Wynika to zapewne z tego, że prawie wszyscy używaja rliinetd, który zdaje
się zachowywać o wiele lepiej niż inetd. Na cvs.pld.org.pl po
zainstalowaniu rlinetd skończyły sie kłopoty z duża iloscią połączeń cvs
via inet (nie blokuje się toto).

> 5. Co muszę zrobić, żeby zwykły użytkownik mógł uruchomić X-y i/lub
> zalogować się przez xdm? Popatrzyłem sobie trochę na starsze listy
> na tej liście, znalazłem sugestie co do zakomentowania tego i owego
> w niektórych plikach do PAM'a [choć to metoda ,,na rympał''], ale
> żadna kombinacja zmian i komentowania mi nie zadziałała! :-(

Obecnie w zasadzie nic. Po zainstalowaniu Xów i skonfigurowaniu X sewera
xdm poprostu działa. Ważna jest w tym wypadku wersja pam.

> X-y może odpalić jedynie root, a przez xdm to już nie zaloguje się
> nikt! :-( Czy może ktoś mi napisać, co *dokładnie* trzeba zrobić,
> żeby móc korzystać z powyższych?

Sprawdź czy używasz nowe pliki z pakietów czy też stare (w kilku
przypadkach nowe znajdują się w /etc/pam.d/*.rpmnew).

> [...]
> za dobrze na budowaniu rpm-ów, właściwie to wiem na ten temat bardzo
> niewiele, ale jestem w stanie zidentyfikować poszczególne etapy
> budowania pakietów. I stwierdziłem, że praktycznie wszystkie
> problemy jakie spotykałem przy rekompilowaniu *.src.rpm wzietych
> z ftp.pld.org.pl dotyczą sekcji %install.
>
> Kompilator działa poprawnie, wszystko kompiluje się jak trzeba,
> natomiast potem budowanie pakietu wali się, bo zwykle brakuje
> jakichś plików. I to takich, które jakby powinny z definicji *być*.
> Np. manuali, albo przykładowego pliku XF86Config w przypadku

Musiałbyś podać konkretne przykłady, pokazać co masz w "wpm --showrc"
jeżli chodzi o ścieżki np. mandir.

> Jak to się dzieje? Skoro te pakiety zostały zbudowane, to jakimś
> cudem to przeszło na maszynkach budujących. To czemu u mnie to się
> na takich głupstwach wywala? Może popełniam jakiś fundamentalny
> błąd, bo nie chce mi się wierzyć, że z *tyloma* pakietami mógłbym
> mieć problemy [a praktycznie co drugi z tych, które próbowałem
> rekompilować, wywalał mi się z opisanych wyżej powodów].

Kwestia albo rpm-a który nie jest z PLD i w takim wypadku np. makro mandir
bezie miało inną wartość niż mieć powinno albo też autoconf-a który nie
jest też z PLD czyli nie jest dostosowany do FHS 2.0.

polish linux distribution