Kilka slow o PLD

Sob, 12 Lut 2000, 00:25:31 CET

On Fri, 11 Feb 2000, Michal Zawalich wrote:

> Witam.
> Wkoncu zainstalowalem sobie PLD i jak to bywa w takich przypadkach mam
> kilka uwag :). Od razu zaznaczam, ze kolejnosc dosc przypadkowa.
> * "/usr/share/applnk/Internet" i "/usr/share/applnk/Networking". Czy
>   nie nalezaoby si trzymac jednego katalogu?

Należałoby.
Ponieważ drzewko katalogów applnk będzie wspólne dla KDE, GNOME i
aplikacji "niestoważyszonych" rozwiazanie docelowe widzę w ten sposób, że
w cvs dodamy moduł applnk i w nim będziemy przechowywać cały wzorcowy
katalodów, pliki .directoty i .order (o ile takowe bedą potrzebne). Zaraz
spróbiję dodać bazówkę czegoś takiego do repo.

> * Nie wiem z czego to wynika, ale jezeli shellem jest pdksh to zamiast
>   "#" widac "\033#" czy cos takiego (ju nie pamitam dokadnie).

Wygląda na źle ustawiany prompt (to jest chyba ustawiane w /etc/profile z
system czyli tu by trzeba zacząć węszyć).

> * Podczas wylogowania uzytkownika, jezeli shellem jest pdksh ekran
>   nie jest czyszczony. IMO jest to zaniedbanie bezpieczestwa systemu.

ksh nie ma skryptu logout z tego co wiem. na konsoli kasowanie mozna
załatwić poprzez odpowiednią konfigurację getty i zadje się że tak jest
robione wszędzie od kilku lat.
Osobiście nie uznawałbym braku kasowania za jakis feler .. wrecz
pzreciwnie.

> * W pliku /etc/skel/pl/.bashrc nalezacego do pakietu bash-2.03-10
>   widnieje zapis "LC_ALL=pl". Czy nie powinno byc "LC_ALL=pl_PL"?

Racja. Poprawka do basha. Możesz to śmaiło robic jeżeli masz parwa zapisu
w repo. Jezeli nei to podzruć potrzebne dane i bedziesz mógł to zrobić.

> * Jak zakladam nowego uzytkownika to cala zawartosc "/etc/skel" jest
>   kopionwana do katalogu uzytkownika (katalogi: C, Maildir, pl).
>   Czy nie powinien kopiowa sie jedynie okreslony profil jezykowy?

To już jest kwestia jakieś niedoróbki w adduser lub tego że nie uzywasz
adduser w wersji jaka jest w repo.

> * Polskie znaki w GNOME, ale ktos poruszyl ta sprawe juz wczeniej.
> * Halt nie chce wylaczac komputera (sa odpowiednie rzeczy wkompilowane w
>   jajko i pod RH dziala).
>
> A tak poza tym to calkiem niezle to wyglda :). By moze przyda wam sie
> spec do mozilli M13 zrobiony ala PLD. Mozna go cignac wraz z calym
> pakietem spod adresu:
> http://jota.tuniv.szczecin.pl/~mzawalich/mozilla-5.0.M13-1.src.rpm (~15MB)
> http://jota.tuniv.szczecin.pl/~mzawalich/mozilla-5.0.M13-1.i586.rpm

Spec już jest ale zobaczę może coś będzie jeszcze mozna uzupełnić.
Wniskuję z powyższego, że nie masz praw zapisu w repo więc jezeli chcesz
takowe uzyskać to podeślij potrzebne dane.

polish linux distribution