Moje boje z PLD

Marek L. Kozak marko w terabajt.pl
Czw, 6 Sty 2000, 19:30:17 CET

Witam,

Zainstalowa³em sobie PLD 1.0 :-)
Do instalacji u¿y³em RH 5.1 ale nie robi³em upgrade'u tylko instalowa³em
pakiety od zera przy pomocy rpm -r. Byæ mo¿e moje do¶wiadczenia
przydadz± siê osobom pracuj±cym nad PLD.

System dzia³a, ale mam trochê k³opotów, z którymi nie mogê sobie
poradziæ:
1. Jako, ¿e nie za bardzo przypad³ mi do gustu pdksh zamieni³em go na
bash'a, zrobi³em symlinka dla sh a mimo to rpm raportuje brak /bin/sh

2. przy logowaniu jako root system nie czyta pliku .bashrc, prompt
wygl±da tak:
sh-2.03#
Po odpaleniu nastêpnej kopii Bash'a wszystko jest OK.
Prawdopodobnie jest to w jaki¶ sposób zwi±zane z brakiem pdksh, bo np:
mc nie daje zwin±æ okienek (^O), tak aby wydaæ jak±¶ komendê
subshellowi. Po naci¶niêciu dowolnego klawisza okienka siê rozwijaj±.

3. Nie chce wystartowaæ sieæ. Przy starcie systemu pojawiaj± siê
komunikaty:
modprobe: modprobe: Can't locate module net-pf-16
Cannot open netlink socket: Invalid argument
W sumie nie ma w tym nic dziwnego, bo plik /etc/conf.modules jest pusty.
BTW, modprobe wypisuje, ¿eby nie u¿ywaæ conf.modules a zast±piæ je
plikiem modules.conf.

4. nie mogê skompilowaæ jajka. Wygl±da to tak:
[root w pld linux]# make menuconfig
rm -f include/asm
( cd include ; ln -sf asm-i386 asm)
make -C scripts/lxdialog all
make[1]: Entering directory `/mnt/deb/root/jajko/scripts/lxdialog'
make[1]: Leaving directory `/mnt/deb/root/jajko/scripts/lxdialog'
/bin/sh scripts/Menuconfig arch/i386/config.in
Using defaults found in .config
Preparing scripts: functions,
parsing....................................done.
Tutaj skrypt siê zatrzymuje, jakby mu czego¶ brakowa³o. Pakiet newt jest
zainstalowany.

Poniewa¿ to samo j±dro (2.2.13) by³o kompilowane na Debianie 2.1 i
Mandrake'u 6.1 (s± na tym samym dysku) konfiguracja jest ju¿ zapisana,
wiêc kompilacja powinna ruszyæ, ale make dep wyrzuca b³±d:
[root w pld linux]# make dep
make[1]: Entering directory `/mnt/deb/root/jajko/arch/i386/boot'
make[1]: Nothing to be done for `dep'.
make[1]: Leaving directory `/mnt/deb/root/jajko/arch/i386/boot'
scripts/mkdep init/*.c > .depend
/bin/sh: scripts/mkdep: Brak dostêpu
make: *** [dep-files] Error 126

5. I jeszcze pytanko o pakiet dev: Kiedy siê pojawi? Te z innych
dystrybucji nie bardzo przystaj± do PLD.

Z góry dziêkujê za wszelak± pomoc.
W tej chwili mam zainstalowane:
[root w pld /root]# rpm -qa
setup-2.0.6-1