Moje boje z PLD

Artur Frysiak wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl
Czw, 6 Sty 2000, 19:52:07 CET

[czwartek, 06 styczeń 2000], Marek L. Kozak napisał(a):

> Witam,
>
> Zainstalowałem sobie PLD 1.0 :-)
> Do instalacji użyłem RH 5.1 ale nie robiłem upgrade'u tylko instalowałem
> pakiety od zera przy pomocy rpm -r. Być może moje doświadczenia
> przydadzą się osobom pracującym nad PLD.
>
> System działa, ale mam trochę kłopotów, z którymi nie mogę sobie
> poradzić:
> 1. Jako, że nie za bardzo przypadł mi do gustu pdksh zamieniłem go na
> bash'a, zrobiłem symlinka dla sh a mimo to rpm raportuje brak /bin/sh

pdksh dostarcza /bin/sh i tak powinno zostać.
bash jako /bin/sh tak średnio pasuje.

> 2. przy logowaniu jako root system nie czyta pliku .bashrc, prompt
> wygląda tak:
> sh-2.03#
> Po odpaleniu następnej kopii Bash'a wszystko jest OK.
> Prawdopodobnie jest to w jakiś sposób związane z brakiem pdksh, bo np:
> mc nie daje zwinąć okienek (^O), tak aby wydać jakąś komendę
> subshellowi. Po naciśnięciu dowolnego klawisza okienka się rozwijają.

Nikt Ci nie broni abyś dla roota ustalił /bin/bash jako shella.

> 3. Nie chce wystartować sieć. Przy starcie systemu pojawiają się
> komunikaty:
> modprobe: modprobe: Can't locate module net-pf-16
> Cannot open netlink socket: Invalid argument
> W sumie nie ma w tym nic dziwnego, bo plik /etc/conf.modules jest pusty.
> BTW, modprobe wypisuje, żeby nie używać conf.modules a zastąpić je
> plikiem modules.conf.

To chyba masz zbyt stare modutils. To co jest na ftp powinno zawiarać
/etc/modules.conf (też puste).
Aby działała sieć musisz mieć wkompilowaną obsługe netlinka w jądro.
CONFIG_NETLINK=y
CONFIG_RTNETLINK=y
CONFIG_NETLINK_DEV=m

> [...]
> parsing....................................done.
> Tutaj skrypt się zatrzymuje, jakby mu czegoś brakowało. Pakiet newt jest
> zainstalowany.
>
> Ponieważ to samo jądro (2.2.13) było kompilowane na Debianie 2.1 i
> Mandrake'u 6.1 (są na tym samym dysku) konfiguracja jest już zapisana,
> więc kompilacja powinna ruszyć, ale make dep wyrzuca błąd:
> [root w pld linux]# make dep
> make[1]: Entering directory `/mnt/deb/root/jajko/arch/i386/boot'
> make[1]: Nothing to be done for `dep'.
> make[1]: Leaving directory `/mnt/deb/root/jajko/arch/i386/boot'

Pewnie coś nie tak z prawami do scripts/mkdep

> 5. I jeszcze pytanko o pakiet dev: Kiedy się pojawi? Te z innych
> dystrybucji nie bardzo przystają do PLD.

dev już prawie jest. Brakuje go tylko na ftp ponieważ do przebudowania wymaga praw
roota.

Wiget
--
wiget w t17.ds.pwr.wroc.pl		DS T17 Bofh