Apropos ISPELL-a.

wrobell wrobell w posexperts.com.pl
Nie, 9 Sty 2000, 00:13:36 CET

Przeniosłem się z tym na ispell w pld.org.pl.

On Sat, Jan 08, 2000 at 03:02:39PM +0100, Martin Dalecki wrote:

> Apropos tego pracowania pod Win/DOS-em. Dlatego właśnie sugerowałem
> aby zimplementować kommunikację ispell-a poprzez UDP, źe pod windowsem
> brakuje pipeów z prawdziwego zdarzenia.
[...]
Ha! No to może pójść na całość i zrobić z ispell-a bibliotekę,
a na deser byłby do tego korektor pisowni na konsolę. Ktoś pewnie
by później zrobił korektor pod X-y, moduły do perl-a, python-a...
programy z korektą pisowni.  Co za przyszłość. :)

Widziałbym mniej więcej takie funkcje (poniżej to nie specyfikacja!):

ispell_init: zainicjuj słownik

ispell_change_dict: zmień słownik

ispell_check_word: sprawdź słowo; zwraca strukturę, która zawiera status
	(poprawny, niepoprawny), proponowane zastępniki wraz z ich priorytetami
	(było coś takiego w ispell-u, nie mam pod ręką co by sprawdzić)

ispell_check_text: sprawdza tekst; de facto sprawdza pierwsze słowo,
	zwraca wskaźnik na tekst od następnego słowa oraz strukturę jak wyżej

ispell_close: zamyka słownik, zwalnia wszystkie zajmowane zasoby przez
	ispell-a

ispell_set_text_type: ustawia typ tekstu; z tego co pamiętam to ispell
	miał możliwość rozpoznawania i pomijania komend TeX-a; można tą
	funkcję rozszerzyć o pliki konfiguracyjne, które pozwolą na rozpoznawanie
	komend w plikach SGML (także XML i HTML)

Jak już będą źródła, to o ile nikt się nie podejmie, to mogę opracować
odpowiednią specyfikację w odpowiednim terminie, jeśli oczywiście ta
propozycja przejdzie.

		wrobell <wrobell w posexperts.com.pl>