Listonoszy było wielu ale .. mało ktosłyszał o Jankielu ;-)

Czw, 13 Sty 2000, 15:49:46 CET

On Thu, 13 Jan 2000, Artur Frysiak wrote:

> Ja robiłem przejście sendmail -> postfix i zajęło mi to tylko 2 dni. I to tylko ze
> względu na przejrzystość konfiguracji postfixa.

Teraz jest juz znacznie lepiej. o ile jest to prosta konfiguracja bez
virtual czy routingu poczty czy innych wymyślań to prosty upgrade w
sytuacji kiedy ma sie już zainstalowanego sendmaila powoduje przejęcie
płynne konfiguracji. Podstawowa konfiguracja postfixa jaką mamy teraz w
pakietach jest oparta o mailbox czyli zasoby którymi zarządza postfix w
takiej konfiguacji są takie same jak w przypadku sendmaial. Mapy hashowe
też daja się żywcem przenieść i możnaby jeszcze popraciować żeby był
możliwy upgrade w sytuacji bardziej skomplikowanej konfiguracji.
Będę chyba miał jeszcze kilka okazji żeby spróbować to dopracowć :-)

Konwersja z sendmaila na postfixa bezie tak czy inaczej dużo prostrza niż
w druga stronę gdyż postfix ma o niebo prostrzy sposób konfigurowanai w
porównaiu do sendmaial opisujac w kilkunastokrtnie mniejszym pliku konf
dużo wiecej rzeczy w sposób takze nieporównywalnie lepszy niż to ma
miejsce w przypadku sendmaila dając o wiele bardziej zwarty i pzrejrzysty
opis konfiuracji która także będzie nieporównywalnie lepiej przygotowana
do sporządzanai jakiś interakcyjnych konfiguratorów.

Pomyliłemsie jak na razie tylko co do jednego. Mianowicie pomłka dotyczy
smtptools. To nie są narzędzia do konwersji mailbox -> maildir, a
przynajmniej ja nie zauważyłem żeby cokolwiek co tam jest pasowało do
czegoś takiego. Trzeba będzie tego poszukać jeszcze. Wierzyć mi się nie
chce, że w zasobach qmailowych nie ma sprawnych i niezawodnych narzędzi do
konwersji przynajmniej do maildir (sam jeszcze nei szukałem tego).

Marcin (w razie czego) może zostrały Ci jeszcze gdzieś te narządka którymi
się podpierałeś przy konwersji w drugą stronę (to tak na wypadek gdyby
nie można było zacząć od czegoś innego w celu dopracowania) ? ;-)

Takie narzędzia na pewno w zestawie tego bezie w dystrybucji jeśli nie w
zestawie podstawowym to przynajmniej gdzieś na podorędzi wypadałoby mieć.

Czyli podsumowując narzędzia do konwersji maibox -> maildir potencjalnie
gdzieś są, pop*d dajacy sie w prosty sposób przekonać do pracy
maildir/mailbox też jest i to niejako naszej rodzimej produkcji
(solid-pop3d), cyrus-imap potrafi pracować tylko w maildir i nie widzę jak
na razie odpowiednika solid-pop3d ale dla IMAP. Fingerd pasujacy do
warunków płynnej konwersji maildir <-> mailbox jest (cfingerd - co prawda
jest troche moze nieprzyjemnie restrykcyjny ale wydaje się jednocześnie
bardzo solidny). Czyli brak jest jak na razie narzędzi do konwersji
maildir -> mailbox, brak jest wygodnego imapa i zdaje się, że pam_mail też
nei za bardzo w obecnej formie rozumie maidir. W sumie jest juz więcej niż
połowa tego co jest potrúebne .. co nie zmienai sytuacji, że w zasadzie
można mówić o pełnym szczęściu tylko w sytuacji gdy bedzie komplet :-)