Wish list ;)))

Pawel Krawczyk kravietz w ceti.pl
Czw, 27 Sty 2000, 13:27:48 CET

[środa, 26 styczeń 2000], Bartosz Waszak napisał(a):

> Czy ktoś pracuje  nad wprowadzeniem   obsługi QoS i policy-routing   do
> rc-scripts???

Chyba nie, ale w dyskusji z Kłoczkiem doszliśmy kiedyś do wniosku że nie
da się ich wprowadzić do rc-scripts, bo nie istnieje żadna uniwersalna
konfiguracja, która każdemu będzie działać i przynosić wymierne efekty.

Jedyne co można zrobić do dodać obsługę SFQ do interfejsów PPP, bo to
rzeczywiście może coś dać.

> Obecnie zaczynam   się przyglądać netfiltrowi i przystosowaniu do niego
> narzędzia   w stylu  firewall-init.

Ja myślę że konfiguracja netfiltra za pomocą takich regułek to
szaleństwo i nikt tego w ten sposób nie będzie robił. Rozbijanie
wszystkich parametrów netfiltra na osobne zmienne shella, wkładanie
tego do różnych plików itp. jest niepotrzebnym komplikowaniem
sobie życia i marnowaniem czasu.

Lepiej ten czas poświęcić na napisanie polskiej instrukcji obsługi
do natywnych regułek netfiltra. To samo odnosi się do QoS.

--
Pawel Krawczyk, CETI internet, Krakow. http://ceti.pl/~kravietz/