Instalacja PLD

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
Pią, 28 Sty 2000, 01:02:50 CET

Znajomy podesłał mi opis, jak instalował PLD. Najpierw przytoczę,
potem kilka pytań (część powycinałem):

> Instalujemy pakiet setup, potem:
> [root w pld /root]# mkdir /mnt/pld/var/tmp
> Instalujemy pakiet filesystem z opcjami --nodeps --noscripts
> Instalujemy:
> ldconfig-1.9.9-6
> glibc-2.1.2-12
> pdksh-5.2.14-3
> rpm-3.0.3-17 - uwaga trzeba dodać --nodeps, bo rpm wymaga basha, którego
> nie używa!
o właśnie. rpm jako taki wymaga /bin/sh _i_ /bin/bash. O co chodzi,
tzn. skąd on to bierze?

> W tym miejscu zupgradowałem filesystem z opcją --force, żeby wykonać
> skrypty.
> Potem:
> zlib-1.1.3-10
> ncurses-4.2-20
> info-4.0-1
> Tu system narzeka, że nie może utworzyć /dev/null. Wiadomo, nie może, bo
> nie ma jeszcze pakietu dev.
dev nie można zainstalować, bo on wymaga fileutils, które wymagają
info... jak to jest w końcu z devem? Czy już ktoś wziął się za to i
poustalał, jak będą tworzone urządzenia (tzn. czy w skryptach, czy po
prostu do rozpakowania)? Może rozbić dev na dwie części - jedną do
setup/filesystem (podstawa - null, zero, random, tty1..12, katalog
ttyp, porty szeregowe 0..3, psaux, itp)
Jak to w końcu z tym wychodzi?

> SysVinit-2.77-4 w skrypcie ma linijkę:
> chgrp utmp /var/log/wtmpx
> Grupę utmp dostarcza pakiet utempter, który wamaga SysVinit, więc
> kółeczko się zamyka, jednak kolejność instalacji jest właściwa!
> utempter-0.5-3
może zmianę uprawnień dorzucić do postinstalla w utemper, a nie tak
jak teraz? Można instalować oba naraz, ale chyba ładniej będzie jeśli
będzie możliwość instalowania po jednym...

> I tu możemy już bootować, ale dodamy jeszcze:
> lilo-0.21-5
> Tu pojawia się:
> No images have been defined.
standardowo nie ma żadnego lilo.conf. To po co jest wywołanie lilo w
postinstall?

> bash-2.03-8 - jednak się go nie uniknie :-)
dlaczego? wg. mnie nie powinno być problemu, a u niego okazuje się że
jest.

> chkconfig-1.0.7-3
jak jest z chkconfig? Baggins coś wspominał, że ma go nie być
(przynajmniej tak zrozumiałem) "baj difolt" w skryptach, ale póki co
jeszcze jest. W którą stronę to ruszyć?

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sith.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...