SAMBA

Pią, 28 Sty 2000, 18:35:37 CET

On Thu, 27 Jan 2000, Bartosz Waszak wrote:
[..]
> O innej hashującej  funkcji wiem.  Czy nie da się w LDAP trzymać  dwóch
> wersji haseł.  Czy kodowanie haseł odbywa się  na poziomie serwera LDAP
> czy to jest tylko baza danych, która przyjmuje już gotowe    zakodowane
> hasła. Ostatnio specjalnie się tym interesuje gdyż prawdopodobnie  będe
> musiał trzymać  w synchronizacji  ~400  haseł    ->  Mówisz, że  lepiej
> wyłączyć w rejestrze windowsa kodowanie haseł.

Na tym wąłsnie to polega, że LDAP to jest tylko protokół zdalnego dostępu
do bazy. Ten protokół ani nie determinuje jak faktycznei dane mają być
przechowywane po stronei serwera ani co tak naprawdę w tej bazie ma być
przechowywane. Typy elementów vbazy jeśli chodzi o trzon i ich położenia w
bazie rewgulują osobne dokumenty.
W zasazie to Ty pobierając coś z bazy wiesz, że to są akurat hasła, a nie
składniki potrzebne do sprządzenia wypieku :-)