ANSI C++ problemy

Martin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Czw, 6 Sty 2000, 08:08:09 CET

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Większość GNU rozszerzeń C/C++ jako taka jest IMHO dobra - łatają
> różne braki tych języków. Główna wada to niestandardowość. Zgadzam się,
> że implementacja standardu jest ważniejsza.

Wszystko zaleźy od tego z której strony na to popatrzeć. Patrząc z
punkut widzenia
C plim plim to raczej wiele z tych rozszerzeń było na chuj zdatne...
Co się tyczy C to owszem rozszerzenia dotyczące kwestji kodowania na
niskim
poziomie takie jak np. asm i __inline__ są dobre i jak najbardziej
porządane, ale
natomiast bardzo wiele źeczy z kategorji __attrib__ (których jest
*pełno*) jest albo
zbędna, albo nie działa poprawnie. Najbardziej chorym rozszerzeniem C
jest moźliwość
definiowania lokalnych funkcji, tak ja w Pascalup np. --- Po cholerę to?

> #pragma ssie. Nie można jej generować makrem, dlatego w C9x jest też
> _Pragma("..."). #pragma składniowo zupełnie nie pasuje do funkcji
> jaką pełni __attribute__.

I teź nie powinna "pasować" bo to powinno być tylko ostatnią deską
ratunku!

> Trochę dyskutowałem o nich z autorem. Sygnatury łatają istotny brak
> C++, mimo że implementacja nie była doskonała. Na szczęście w Haskellu
> mam lepszy odpowiednik sygnatur, nie muszę męczyć się z C++...

Noooo. Z tego co jak ja to rozumiem to dynamic_cast daje właściwie to
samo.
A tak jak juź wspominałem C++ jest dostatecznie skomplikownym językiem,
aby
dać se spokój z jego jeszcze dalszym rozszerzaniem. Z resztą jak sam
wspominasz
warto się zastanawiać nad jeźzykami alternatywnymi... Och gdyby tylko
w libgcj było chociaź AWT... to bym ani chwilę nie zastanawiał się nad C
plim plim...

--
	Marcin Dalecki