[W.Macewicz@ia.pw.edu.pl: Re: vim i ispell]

wrobell wrobell w posexperts.com.pl
Sob, 8 Sty 2000, 21:55:48 CET

Podsyłam odpowiedź Włodzimierza Macewicza dot. vim-a i ispell-a.

	wrobell <wrobell w posexperts.com.pl>

----- Forwarded message from Wlodzimierz Macewicz <W.Macewicz w ia.pw.edu.pl> -----

From:          "Wlodzimierz Macewicz" <W.Macewicz w ia.pw.edu.pl>
To:            wrobell <wrobell w posexperts.com.pl>,
	       wrobell w posexperts.com.pl
Date:          Sat, 8 Jan 2000 15:11:43 MET+DST
Subject:       Re: vim i ispell

> Osoby,  ktore  sie  zajmuja   dystrybucja  Linuxa  o  nazwie
> PLD  (www.pld.org.pl)  skontaktowaly  sie  z  dotychczasowym
> opiekunem ispell-a i ten  przekazuje projekt wlasnie ludziom
> z PLD.

to fajnie, przerobilem lekko ispella, glownie chodzilo o
obsluge skladni TeX-owej, przy okazji zmienilem sposob
deiniowania znakow TeX-owych bo zastany sposob totalnie
wkurzyl moje poczucie przyzwoitosci.

Przerobka, ktora zaczalem, a nie skonczylem to to zeby
lekko usprawnic prace interakcyjna w ispellu (dziala to w
dosie) tzn aby przy poprawianiu literowki (i braku podpowiedzi)
nie trzeba bylo wyrazu przeklepywac (dla unixa, trzeba
odpowiednio ustalic kody sterujace klawiszy ruchu kursora
i spowodowac, aby docieraly one do programu, ja nie mam czasu
i motywacji, aby to zrobic)

faktem ze hash przestal byc kompatybilny z dotychczasowym ispellem

swoje zrodla oczywiscie moge przekazac

> Z  tego  co  pamietam  tworca   vim-a  nie  zgodzil  sie  na
> standardowe rozszerzenie  vim-a o  w/w funkcje.  Czy moglbym

z przyczyn ideologicznych. Wywalilem juz jego list, ale o ile pamietam
to chodzilo o to ze vim nie bedzie ,,spelerem'' bo nie to ma robic!
zreszto zerknij na strone VIM-a gdzies tam jest o tym uwaga.

moim zdaniem ideologicznie niczym sie to nie rozni od ,,syntax''
tyle ze dla osob piszacych teksty, a nie programy (moja dorobka
nie kluci sie z syntaxem, a raczej wpoldziala z nim).

W tej chwili ktos zrobil przystawke zewnetrzna do VIM-a polegajaca
na tym (o ile pamietam) ze tekst jest przepuszczany przez zewnetrzna
sprawdzaczke i dla slow ktorych nie ma w slowniku bydowany jest
mechanizm syntaxu, tak ze sa one widoczne, calosc o niebo
gorsza od mojego pomyslu.

Staralem sie jak najmniej ingerowac w kod VIM-a wiec nie ma
np. mechaniszmu podpowiedzi (moim zdaniem zreszto jest to potrzebne
jak wrzod na d...), ale calosc dziala (uzywam tego od 1.5 roku mniej
wiecej); obrabiam sporo obcych tekstow i uwazam ze ,,to jest to''

> przeslalbym na  liste PLD lub  jesli masz czas i  ochote, to
> mozesz  zapisac  sie  na liste  dyskusyjna  pld-list  (patrz
> www.pld.org.pl).

> Osobiscie  uwazam,  ze  funkcjonalnosc o  jaka  rozszerzyles
> vim-a  jest bardzo  przydatna i  byc moze  uda sie  utworzyc

na ftp://ftp.elka.pw.edu.pl/pub/vim sa modyfikacje dla
najnowszej wersji VIM-a (jest tam rowniez komplet
mojego ispella-a)

> odpowiednia   grupe   nacisku,   ktora   doprowadzilaby   do
> zwiekszenia mozliwosci edytora.

probowalem, nie udalo sie (pare osob zwiazanych z GUST-em
poparlo projekt)

pozdrawiam WM