Apropos ISPELL-a.

Martin Dalecki dalecki w cs.net.pl
Sob, 8 Sty 2000, 22:30:06 CET

wrobell wrote:

> On Fri, Jan 07, 2000 at 07:59:35PM +0100, Martin Dalecki wrote:
> [...]
> No właśnie. Na
>         ftp://ftp.elka.pw.edu.pl/vim
> znajdują się patch-e zrobione przez Wlodzimierza Macewicza,
> które umożliwiają vim-owi podreślanie błędów. Autor vim-a
> nie zgodził się na ich umieszczenie w standardowej dystrybucji
> edytora. Nie jest mi wiadome dlaczego. Równolegle z tym listem
> wyślę zapytanie dlaczego tak się nie stało do w/w. Odpowiedź
> podeślę na listę.

Ano tak jak widzę pan Macewicz podniósł sowje łaty do VIM-a 5.6a.
Zadałem
sobie trud sciągnięcia ich i przekompilowania pod Loose-NT oraz również
Linux-em... Sam jestem człowiekiem któremu, jak każdy czytający ten list
bez
tródu rozpozna, by się to bardzo przydało... A więc mam następujące
uwagi:

Po pierwsze forma dystrybucji łat jest mało "atkrakcyjna".

Oczywiście (uwaga  walę z głowy!)

find ./ -name "*.m" -exec mv {} ${{}%%\.m} \;

albo:

find ./ -name "*.m" | read $i; mv $i ${{}%%\.m}

to nie dla każdego "gratka" a dla dos-owaca serja komend rename
musi być cierpieniem...

Ponadto jedynie po odtowrzeniu przy pomocy powyższych komend pełnego
drzewka źródeł i stworzeniu właściwego do dystrybucji zmian diff-a
byłem w stanie doczytać się jak to ma działać...

diff -urN vim-5.6a vim-5.6a-pana-macewicza > tutosobiezapiszemy.diff

Groąco polecam tą komendę, jest również dostępna w pakiecie DJGPP jaki
pan
stosuje... no i oczywiście sugeruję --enable-gtk zamiast --enable-motif,
jest
znacznie pełniejsze w funkcjonalności i wygląda jak pod Win32... (nawet
jest
taki sobie GTK+ dla windowsa...)

Przekompilowałem to (pod NT przy pomocy VC++6.0 i Linux-em) cóż? Nie
działa za
cholerę. Bo czort wie z jakiej wersji ispell-a pan wytrzasnął te pliki i
nie
mogę sobie zrobić odpowiedniego deutch.hash polski.hash oraz
russian.hash bo
wypluwa mi niezgodności w czarodziejskiej cyfrze z polski.hash, o
przepraszam
orginał oczekuje polish.hash, tak jak by ktoś nie znający tego języka
miałby
tego kiedykolwiek potrzebować... a szkoda bo z moją ortografią...

Bezsensem jest (abstrachując od tródności pod kiepskimi systemami
operacyjnymi)
włączanie kodu z ispell-a do dystrybucji. Sądzę tak ze względu na ilość
różnych wersji tego programu oraz patrząc na pot jaki mnie kosztowało
zrobienie sobie jego właściwej konfiguracji.

Pozytywnie muszę stwierdzić, że zmiany w VIM-e jako takim, są
przeprowadzone
ugładnie :-). Aczkolwiek sądzę, że dodatkowo nowy parametr VIM-a
spelldirectory
jest raczej częścią konfiguracji ispall-a i nic nie ma do szukania w
VIM-e.
Ponadto oczywiście Pański przeróbki kodu ispella, a raczej wycedzenie
konkretnej bilioteki z niego również posiadają pewne znaczenie
*informacyjne*
dla dlaszego rozwoju tegoż programu, który to właśnie rozwuj będzie
miał miejsce pod egidą durchów z pld-list :-).

Tak więc w pełni rozumiem cichą dezaprobatę Bram-a... Ni szto postaram
się
na tej (dobrej!) podstawie znaleźć jakieś rozwiązanie pozwalające na
włączenie
danej funkcjonalności w czysty sposób do oficjalnej dystrybucji VIM-a...

--
	Marcin Dalecki