Dokumentacja (many i info)

Pon, 31 Sty 2000, 18:53:41 CET

On Sun, 30 Jan 2000, Bartosz Waszak wrote:

> Jakis czas temu była mowa o trzymaniu wszystkiego w sgml.
>
> Ja widzę to w taki sposób:
> - many i info  można   konwertować w locie w czasie budowy pakiety (np:
> nowe makro do naszego rpm'a)
>
> Konwerter:
> Jako podstawę mozna wykorzystać te typu info2html  i man2html -> gdzieś
> widziałem  taki  , który  nie tylko  ,,groffuje''  tylko,  ale dokonuje
> konwersji  znaczników    w odpowiedni sposób. Wyglądało to przyzwoicie.
> Jak znajde to poinformuje!
>
> Do  wyświetlania manów możnaby wykorzystać   format   html i przeglądać
> [...]

To jest lekko w tą stronę w którą chciałbym żeby to się rozwijało ale
tylko lekko.

HTML nie jest tu dobrym formatem. Byłby nim za to SGML.
Niemniej i tak nie ma sensu robić tego na zasadzie wrappera bo
choćbynajmniej jak obsłużysz systeuację w krtórej część manów jest
skonwertowana, a część nie.

Warunek podstawowy tego typu zmian jest jeden. Użytkownik o ile nie
zacznie sie przyglądać zawartości dokumentów nie może w najmniejszym
stopniu odczuć, że coś się zmieniło w formacie dokumentów. Przyjrzyj się
Solarisowi >= 7 gdzie many z dystrybucji przychodzą własnie w SGMLu
(sunbook). Program man to jest szybki parser SGML-a który potrafi operować
na dokumentach pisanych z użyciem konkretnych DTD ale jednocześnie teś
potrafi operować na *roff.

Tak wogóle jeszcze co do *roff i SGML. Artur jakis czas temu odkrył
kawałek dokumetu chyba w sgml-tools mówiazym o tym, że SMLM powstał jako
bezpośrednie rozwinięcie nroff-a. Z tego wynikałoby, że zapewne byli
ludzie którzy pisali rózne konwertery nroff2sgml. Ktoś widział moze coś
takiego ?