Faillog

Jacek Popko jacol w astercity.net
Pią, 14 Lip 2000, 21:25:55 CEST

Widzę, że nie tylko ja mam problemy z faillogiem. Otóż wszystkie logowania
zliczane są jako nieudane (przynajmniej tak mówi faillog) mimo, że w logach
nie ma śladu po jakichkolwiek problemach, a logowanie przebiega pomyślnie.
Zainstalowałem pam-0.72.3-2 i shadow-19990827-3, a całość instalacji odbyła
się z końcem czerwca z pakietów z ftp.pld.org.pl dla i586.

Druga sprawa to /etc/nsswitch.conf. Z plikiem dostępnym razem z glibc
(glibc-2.1.3-2) lastlog i groups wypisywały dwa razy te same informacje.
Pomogła zmiana w nsswitch.conf z:

passwd:         db file
group:          db file
shadow:         db file

na:

passwd:         db
group:          db
shadow:         db

Czy to maił być taki ficzer, czy może powinno być "db [coś_mądrego] file"?

Pozdrawiam
Yaceque.