Propozycja strony WWW

Rafał Kleger-Rudomin ip011 w osi.gda.pl
Pon, 24 Lip 2000, 12:41:12 CEST

On Sun, Jul 23, 2000 at 03:38:47PM +0200, Michal Zawalich wrote:
: Tydzień lub dwa tygodnie temu na IRCu wspominałem, że dobrym pomysłem
: wydaje się razem z wypuszczeniem PLD 1.0 zmiana szaty graficznej.
: Dostałem odpowiedź, że coś takiego już było robione i przydało się to
: skończyć. Przyjrzełem się temu co leży w module main-new i mi się nie
Jeśli piszesz o /PLD-doc/PLD_www_res/new-main to tam jest jakiaś
zupełnie zabytkowa wersja stron.
Należałoby to skasować i chyba zaraz to zrobię.

Nową wersję przygotował jakiś czas temu misiek:
http://www.misiek.eu.org/rozne/newpld/pld.org.pl/
ale na razie nic chyba nie jest dalej w tym kierunku robione.

Wogóle to jest osobna lista do tych tematów: pld-www-list

: spodobało. Zrobiłem więc własną propozycję:
: http://jota.tuniv.szczecin.pl/~mzawalich/ .

IMHO robienie kolejnej szaty graficznej nie ma specjalnie sensu.
Jeśli chodzi o www to najbardziej potrzebna jest nie szata, ale żeby ktoś
się tym opiekował tzn pisał regularnie jakieś newsy itp, czy też
napisał jakiś automat który by wstawiał informację o najnowszych pakietach na ftp.
(taki freshmeat.pld :) )
(ale zdaje się że ktoś to robi/miał zamiar robić?)

Poza tym przydałoby się robić strony tak, żeby wszystkie elementy
typu menu, nawigacja, ozdobniki były dodawane automatycznie.
Obecnie jest to robione przez SSI, ale to słabe rozwiązanie.
Miśkowe strony są zdaje się w WMLu. Nie mam zielonego pojęcia co to jest
i czy jest to dobre/najlepsze rozwiązanie, ale z opisu wynika
że pozwala to na automatyczne generowanie stron, a o to właśnie chodzi.

: Jeśli zarys ten się spodoba, to mogę dalej to rozwijać.
: Kilka uwag:
: - śpieszyłem się żeby jak najszybciej to pokazać, więc jest to tylko próbka
: - strona _na_razie_ dobrze wygląda w Mozilli i LYNXie(MSIE ma skopaną
:   obsługę plików PNG, a pod NS4.x nie sprawdzałem), więc dla tych osób
:   zamieściłem screenshota
:   http://jota.tuniv.szczecin.pl/~mzawalich/images/strona-1024x768.jpg
: - zamieściłem tylko jednego linka w menu (Zasoby PLD) aby pokazać w jaki
:   sposób rozwija się menu

Jeśli chodzi o sam wygląd to dla mnie zbyt krzykliwe kolory,
(a przede wszystkim za dużo kolorów) i niepotrzebne animacje.

Pozdrawiam,
Rafał

:
: Mam nadzieję, że pomysł się spodoba i starszyzna zaakceptuje projekt :).
:
: --
:    +-------------------+        [...] również wiem, że się zatruję,
:   @|  Michał Zawalich  |@                 jak gwoździe zjem.
:  /-| michuz w pld.org.pl |-\
:
:
: polish  linux  distribution
: -> http://lists.pld.org.pl/

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w osi.gda.pl)