Zminiejszanie binarek

Paweł A. Gajda mis w k2.net.pl
Wto, 25 Lip 2000, 18:13:52 CEST

Są sobie w binarkach tworzonych przez gcc niepotrzebe sekcje
.comment i .note. Co zawierają można przeczytać pod
<http://www.debian.org/Lists-Archives/debian-policy-9803/msg00255.html>

W przybliżeniu zajmuje to u mnie blisko 3MB na 468 (trochę cudaczny
skrypt, jak zsumować w awku liczby 16kowe?):

zn:~$ readelf -S `rpm -qla | pgrep '(bin/|\.so$)` 2>/dev/null | \
      pgrep '(\.note|\.comment)\s+' \
      '{ print "print 0x" $6 }' | python | awk '{s+=$1} END {print s}'

2940616

Średnio więc pakiet zajmuje 6283 bajty więcej niż mógłby. Tak
naprawdę jest tego więcej, ponieważ nie wszystkie pakiety mam także
w wersji devel (powyższy skrypt pomija biblioteki *.so.*)

Co prawda nigdzie nie znalazłem stwierdzenia, że są one niepotrzebne
niczemu *na pewno*, ale w Debianie usuwane są one już blisko od 2
lat (jak wynikałoby z archiwum debian-policy) i chyba można uznać to
za bezpieczne. Debianowy install został połatany na tę okoliczność,
u nas lepiej załatwić to rpmowym makrem. Co Wy na to?

Paweł