Moja walka z autoconfem i m4

Sob, 17 Cze 2000, 23:05:44 CEST

On Sat, 17 Jun 2000, Sebastian Zagrodzki wrote:

> [...]
>
> autoconf: Undefined macros:
> ***BUG in Autoconf--please report*** AC_YYTEXT_POINTER
> ***BUG in Autoconf--please report*** AC_YYTEXT_POINTER
>
> Dzisiaj z Kurą i Łukaszem D. zauwazylismy ciekawa rzecz, mianowicie:
> na FTP dla 686 leży pakiet z autoconfem, który
> a) nie ma takiego problemu
> b) ma ten sam release i wersje co ten w repo
> c) byl budowany ponad pol roku temu.
>
> Posiedzialem nad tym troche, i juz chyba wiem o co chodzi. Winny jest
> bynajmniej nie sam autoconf, a srodowisko w jakim jest budowany. A
> jeszcze konkretniej, sa jakies problemy z m4.

Dokładnie. I widać zapomniałeś albo nie dotarło to do Ciebie ale dokładnie
o tym pisałem już kiedyć (albo opisywałem na ircu i na pewno w trakcie
keidy to opisywałem byłeś przy tym :).

Na ftp wrzuciłem tą wetrsję która działałe poprawnie.

> [...]
> niezdefiniowany symbol. I sie wyklada. Tylko teraz nie wiem, czy:
> a) to jest wina autoconfa, ktory jest nieprzystosowany do pracy z nowym
> m4
> b) to jest wina m4, ktory wtyka cos czego nie powinien (mianowicie te
> F7,7 symbolssymbols)
> Kiedys w m4 byl patch ktory sie nazywal m4-autoconf.patch, kloczek go
> wyrzucil, ale jestem ciekaw co w nim bylo.
>
> Tymczasowym rozwiazaniem jest wywalenie tego F7,7 symbolssymbols z
> /usr/share/autoconf/autoconf.m4f i autoheader.m4f, przynajmniej dopoki
> nie bedzie wiadomo od ktorej strony to jest zle.

Jest jeszcze drugi workaround. Możan tak zmodyfikować źródła autoconfa
żeby napewno korzystał z gawka a nie mawka do generowanai źródeł autoconf.

Niemniej co zapewne też zauważasz najlepiej byłoby doprowadzić do
rozstrzygniecia w którym to miejscu mawk i gawk są niezgodne ze soba i
albo po takim badaniu trzebaby doprowadzić do jakiś ujednoliceń albo
pogodzić się z tym wpisując sobie tą różnicę na listę cech które należy
uwzględniać.