bugs: dev, setup, inne

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Nie, 18 Cze 2000, 22:54:47 CEST

Disclaimer: to, o czym będę pisał w najbliższym czasie dotyczy zawartości
CVS jaką mam na płytkach nagranych 5 czerwca, więc część już może być
poprawiona (niestety w domu mam tylko modem, a jak jestem na uczelni, to
mam do pisania projekt z Win* i nie mam czasu na cvs).

Po kolei:

* setup (może nie tyle błędy w tym pakiecie, co konflikty z innymi):
  = /etc/group:
    - gid 21=games, natomiast pakiet slocate usiłuje dodać grupę slocate z
      gid właśnie 21.
    - pakiet utempter używa grupy "utmp", której w /etc/group nie ma (w RH
      to był gid 11)
  = /etc/passwd
    - użytkownik adm ma HOME=/var/account, którego już nie ma (kiedyś był
      taki katalog w pakiecie filesystem, po zainstalowaniu FHS-2.1
      zniknął)
  = /etc/services
    - pakiet sane przy instalacji automatycznie dopisuje swoją usługę
      do inetd.conf na porcie "sane", którego ani nie ma w services, ani
      nie jest automatycznie dopisywany - więc przydałoby się zrobić jedno
      lub drugie. W przykładzie użycia saned podany był port 6566/tcp.

* dev
  - niekonsekwentne uprawnienia CD-ROMów (część 0640,root,disk a inne
    0664,root,root)
  - w tym: cdu31a i sonycd to to samo urządzenie - uprawnienia różne
  - midi,rmidi,music,sequencer - to też dźwięk i chyba powinno być
    potraktowane tak jak dsp, czyli 0660,root,audio
  - urządzenia svga* i js* - też dobrze byłoby udostępnić userom lokalnym
    przez jakąś grupę
  - cui* to "callout device for ttyI*" - czy nie wszystkie callout są
    "obsolete"? To jedyne cu*, które są w tym pakiecie.
  - może dodać urządzenie nvram (10,144)?
  - mam wrażenie, że podczas budowania na nie-x86 część plików jest
    kasowana jako że "never exist on xxx", ale pozostaje w %files, więc
    pakiet nie zbuduje się?
  - czy po upgrade dev nie trzeba restartnąć sysloga? Mi zaczął sypać
    komunikatami na konsolę (po restarcie się uspokoił) - chyba z powodu
    nadpisania fifo /dev/syslog.
  - może ten pakiet jakoś podzielić? 2049 urządzeń w katalogu /dev/rd, 769
    urządzeń w katalogu /dev/ida, 322 urządzenia dotyczące ISDN, 296
    urządzeń SCSI... nie każdy tego potrzebuje; niby miejsca nie zajmuje,
    ale to są już tysiące inodów...

Przy okazji - na temat pam: dev zostało przystosowane do korzystania
z pam_group - więc chyba przydało by się dopisać używanie tego do
plików konfiguracyjnych pam - tym bardziej, że z dokumentacji nie bardzo
wynika, jak dopisać wywołanie pam_group do /etc/security/login

Po drugie: skoro pam Provides: pam-pld, to może dopisać Requires: pam-pld
do util-linux - bo co jakiś czas na pcol pojawiają się skargi, że po
zainstalowaniu util-linux z PLD (na pam nie z PLD) nie da się zalogować.
Drugi sposób rozwiązania tego to Requires: /lib/security/pam_unix.so - ale
ten pierwszy chyba jest lepszy.

Z innych rzeczy:
 * tar (1.13.17-1) się nie kompiluje, pomogło dopisanie automake przed
   %configure (nie mógł znaleźć fnmatch.h)
 * wv:
   - shellowi nie spodobało się ">&/dev/null" w .specu
   - jest rm -r zamiast rm -rf w .specu
   - na dwa powyższe bym nie marudził, ale pakiet nie obsługuje DESTDIR
 * libwmf
   - nieaktualny DESTDIR-patch, mam poprawiony, mogę wrzucić
   - nie znajduje freetype, trzeba coś zmienić skryptach configure
   - jakąś starszą wersję libwmf przerobiłem na shared zamiast statycznej
     biblioteki, z tą mogę zrobić to samo - warto (wtedy np. mswordview
     linkuje się dynamicznie)?
 * postgresql - ogólny bałagan, część bibliotek wylądowała w dwóch
   pakietach (-clients i -libs), pgaccess jaki ląduje w pakiecie to krótki
   skrypt, usiłujący wywołać sktypt w wishu, którego nie ma w żadnym
   pakiecie...

Oprócz tego sporo pomniejszych (mniej przeszkadzających) błędów, za
których poprawianie wezmę się jak skończę sesję... uff.

--
Jakub Bogusz
mailto:qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl