Re: bugs: dev, setup i następne

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 20 Cze 2000, 23:50:17 CEST

On Mon, 19 Jun 2000, Tomasz Kłoczko wrote:
> To przy jakimś upgrade czy instalacji od podstaw ?

Nie ma znaczenia.
setup-2.0.9-1, w pliku /etc/group:
games::21:

Natomiast w slocate.spec (2.1-2):
%pre
%{_sbindir}/groupadd -g 21 -r -f slocate

> Od czego to jest ?

"Non-volatile configuration RAM" - dostęp do części CMOS, trochę więcej
jest o tym w Configure.help kernela.

> Albo dodać w syslog i syslog-ng odpowiednie %triggerpost -- dev z
> restartem sysloga/syslog-ng albo /dev/syslog przenieść do
> syslog/syslog-ng. Chyba to drugie bezie bardziej właściwe.

Skoro już mówimy o *log - po zamianie sysklog na syslog+klogd próbowałem
zrestartować kloga (żeby się ten nowy uruchomił) i były śmieszne efekty,
tzn. /etc/rc.d/init.d/klogd stop pisał "FAIL" bo "is not running"
(pewnie brakowało mu pliku w /var/run), natomiast klogd start pisał
"FAIL", bo "already running" ;)
Pomogło ręczne ubicie (killall) klogd i dopiero potem klogd start.

A, i w syslog.conf jest taki kwiatek:

  # Log all kernel messages to the console.
                                   ^^^^^^^
  # Logging much else clutters up the screen.
  kern.*                                                  /var/log/kernel
                                                          ^^^^^^^^^^^^^^^

> $ rpm -qf /usr/bin/wish
> tk-8.0.5-31

Ups, nieprecyzyjnie się wyraziłem - nie ma skryptu, a nie wisha.
Konkretniej: w pakiecie postgresql-tcl w /usr/bin siedzi sobie plik
pgaccess z zawartością:

#!/bin/sh

PATH_TO_WISH=/usr/bin/wish
PGACCESS_HOME=/usr/pgaccess

export PATH_TO_WISH
export PGACCESS_HOME

exec $PATH_TO_WISH $PGACCESS_HOME/main.tcl "$@"

Katalogu /usr/pgaccess (pliku main.tcl też) nie ma ani w tym pakiecie, ani
żadnym innym, a poza tym katalog jest cokolwiek dziwny.

Jedziemy dalej:

fix-info-dir: chyba dobrze to uruchomić automatycznie po instalacji, bo w
pakiecie jest plik /usr/share/info/dir długości 0 bajtów...

info/texinfo: locale są w pakiecie info, a pakiet texinfo nie wymaga info

lynx: można dodać Obsoletes: lynx-ssl - taka nazwa pakietu była w jakimś
mandrake

mtools: patch mtools-mzip dotyczy starej wersji, z nową nie działa
(i chyba nie jest potrzebny), DESTDIR.patch jest nieaktualny - brakuje
$(DESTDIR) przy floppyd i floppyd_install.

W group.conf z pam znalazłem taki kwiatek:

        # another example: running 'xsh' on tty* (any ttyXXX device),
        # the user 'sword' is given access to games (through membership of
                                              ^^^^^
        # the floppy group) after work hours
              ^^^^^^

pciutils: w man lspci występuje ścieżka /usr/share/pci.ids - a w pakiecie
jest /usr/share/misc/pci.ids

pinfo: locale chcą instalować się w /usr - na to chyba trzeba dodać
gettextize --copy --force ?

playmidi: suid na playmidi-svga nie jest potrzebny (svgalib 1.9)

python: w RH były pakiety python, python-curses, python-gdbm, python-zlib
- w PLD to wszystko jest w pakiecie python - a Obsoletes: nie ma.

rdist: nie używa RPM_OPT_FLAGS

t1lib-fonts: przy instalacji pojawia się coś takiego:
  t1lib-fonts
##################################################
  type1inst Version 0.6.1 (11th February 1998)
  Copyright (C) 1996-1998 James Macnicol (james.macnicol w mailexcite.com)

  There are a total of 9 PostScript fonts in this directory
  9 fonts found
  9 were standard PostScript fonts
  For 5 of these I couldn't figure out which foundry
  the font is from.  Thus, these fonts will appear under the
  foundry unknown, i.e. X font name -unknown-*.
  Please consult the README file to see what this means.

Tak ma być?

tree: wyłączony (bo nie działający) patch na RPM_OPT_FLAGS. Trzeba albo
uaktualnić patcha, abo kompilować przez  make CFLAGS="$RPM_OPT_FLAGS"

zgv: uprawnienia binarki są 0511 - nie widzę sensu takich restrykcji,
skoro nie ma już suida; a z 0?55 nie-root mógłby robić rpm -V

Znalazłem też trochę powielonych plików, które mogłyby być hardlinkami,
a nie są:

grep: /bin/{,e,f,p}grep - 4 pliki identyczne
gzip: zdiff=zcmp, zgrep=zfgrep=zegrep (zfgrep i zegrep są OK, ale
  zgrep jest osobnym plikiem)
metamail: mmencode=mimencode
rpm: rpmgettext=rpmputtext

PS. sorry za podwójny post poprzednim razem, modem mi się rozłączył
w trakcie wysyłania zanim sendmail się dowiedział, że poszło

PPS. ktoś z subskrybujących chyba szaleje z jakimś autoresponderem...

--
Jakub Bogusz
mailto:qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl