bugs: dev, setup, inne

Rafał Kleger-Rudomin ip011 w osi.gda.pl
Pią, 23 Cze 2000, 02:24:39 CEST

On Thu, Jun 22, 2000 at 11:22:58PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

: Teraz ciąg dalszy tego, co wychodzi przy przebudowywaniu pakietów - tym
: razem dotyczy narzędzi do sgml i docbooka:
:
: - budowanie pakietu sgml-tools wywala się na robieniu dokumentacji, jeżeli
: w systemie nie ma już zainstalowanego sgml-tools - ponieważ Makedoc.sh
: usiłuje wywołać skrypty sgml2* z $PATH, a są zainstalowane dopiero
: w ${RPM_BUILD_ROOT}%{_bindir}. Sama modyfikacja $PATH przed wywołaniem
: nie pomogła, wywalał się kawałek dalej nie mogąc znaleźć czegoś do perla
: (EntityMap.pm?).
:
: - rozumiem, że w PLD mają być opensp, openjade i docbook-sgml*, a nie
Tak, openjade i opensp zamiast jade i sp (mają newet odpowiednie linki żeby udawały tamte
binarki, i obsoletes).

: jade, sp i docbook*-dtd? Te ostatnie nie budują się bez zmiany speców, bo
: nie ma już install-sgml-catalog, poza tym coś nie bardzo chciały działać.
Mówisz o docbook??-dtd.spec ? Tych speców już nie ma.
Zamiast nich są docbook-sgml-?.?.spec i one nie potrzebują install-sgml-catalog

: Ale jeżeli opensp, openjade i docbook-sgml*, to:
: w docbook2X jest Requires: docbook, natomiast w docbook-sgml* jest
: tylko Provides: docbook-dtd - więc zależności nie są spełnione; po
Już poprawiłem. Jak masz możliwość możesz sam takie drobiazgi poprawiać.
Tak się właśnie zastanowiłem że chyba trzeba zmienić provides: docbook-dtd
na provides: docbook-sgml bo jak dojdą xmlowe docbooki to trzeba to będzie odróżnić

: instalacji z --nodeps działał - no, prawie, bo:
: w docbook2man jest wywołanie onsgmls <$1 - a to powodowało jakieś dziwne
: błędy:
:
: $ docbook2man libggi-api.sgml
: onsgmls:<OSFD>0:139:10:E: end tag for element "REFSECT1" which is not open
: onsgmls:<OSFD>0:139:20:E: document type does not allow element "REFSECT1" here
: onsgmls:<OSFD>0:152:9:E: document type does not allow element "REFSECT1" here
: onsgmls:<OSFD>0:159:10:E: end tag for element "REFENTRY" which is not open
: onsgmls:<OSFD>0:268:29:E: end tag for element "SECT1" which is not open
: docbook2man: Failed to convert manpage
:
: i budowało się tylko 19 z 29 plików man. Co dziwniejsze, w podanych
: liniach wcale nie było ww. tagów...
:
: Natomiast po zmianie wywołania na onsgmls $1 działa dobrze.
Fakt. Podawanie pliku na stdin działa jakoś inaczej. Może onsgmls nie
znajduje wtedy domyślnej deklaracji?...
Nie wiem skąd mi się wziął ten stdin. Ale zazwyczaj działało.

U mnie ten dokument (po zasugerowanej przez Ciebie poprawce) przetwarza się tak
(jeśli mówimy o tym samym pliku: ja mam z libggi-2.0b2.1.tar.bz2):
żółw ggi:> docbook2man libggi-api.sgml
onsgmls:libggi-api.sgml:2597:10:E: end tag for "PARA" omitted, but OMITTAG NO was specified
onsgmls:libggi-api.sgml:2595:0: start tag was here
onsgmls:libggi-api.sgml:2597:10:E: end tag for "REFSECT1" omitted, but OMITTAG NO was
specified
onsgmls:libggi-api.sgml:2593:0: start tag was here
docbook2man: Failed to convert manpage

Te błędy to rzeczywiste błędy w dokumencie, mało istotne.
Dostałem 29 manów więc chyba ok, chociaż mój skrypt krzyczy że Failed
Zaglądnę jeszcze jutro...

klakier

:
:
: --
: Jakub Bogusz
: mailto:qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
:
:
: polish  linux  distribution
: -> http://lists.pld.org.pl/

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w osi.gda.pl)