rpm-devel-3.0.4-9.i586

Wto, 20 Cze 2000, 19:45:59 CEST

On Tue, 20 Jun 2000, Roman Niewiarowski wrote:

> bilbo newrom:~> rpm -qf /bin/id
> sh-utils-2.0-5
>
> poprzednio mialem go w /usr/bin instalacja --nodeps pomagala ale.. ;)

Może jeszcze drobne wyjaśnienie po co id w /bin. Otóż to polecenie jest
potrzebne przed podmontowanien pozostałych systemów plikowych wśród
których może się znajdować to co jest w /usr. Dlatego zostało to
przeniesione od /bin (szczegóły mozan znaleźć w Changelog do rc-scripts).
Ponieważ rpm ma zapisaną na sztywno ścieżkę do id (w macros) i bez tego
nie chce mu się poprawnie działać przy budowanaich to trafiło to do
zależnosci.

Wogóle jeszcze co do budowanai i rpm-a. To zalezność od id powinna trafić
do rpm-build. Wogóle trzeba by jeszcze podzielić np. macros na dwie
częsci: jedną zawierająca wpisy potrzebne przy instalowaniu paietu i
odwoałaniach do bazy, która powinna trafić do /etc/rpm/macros i druga z
reszta wpisów jakie są potrzebne już tylko przy budowaniu i która trafić
powinna do /usr/lib/rpm/macros (w zasadzie zgodnie z FHS to takie rzeczy
powinny trafiać raczej do /usr/share/rpm) która to cżęść powina trafić do
rpm-build.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/