rc-scripts i PPP

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Sob, 4 Mar 2000, 14:05:11 CET

On Sat, Mar 04, 2000 at 12:23:34PM +0100, Marcin Bohosiewicz wrote:
> Witam,
>
> Zaczalem stosowac PLD w "praniu", a ze uzywam dosc duzo PPP
> nasunelo mi sie kilka pytan:
>
> 1. Dlaczego w /etc/sysconfig/network-scripts/ifup-ppp
> zrezygnowano z puszczenia wywolania /usr/sbin/pppd w nieskonczonej
> petli, gdy PERSIST=yes ?
> Wiem, ze miala to zastapic opcja persist demona pppd, ale niestety
> nie zawsze sie to sprawdza - czasem demon pppd niestety znika
> i bez petli sam sie nie odrodzi....
Pomaga opcja "maxfail 0" dla pppd.
IMHO pętla w skrypcie to głupi pomysł.

> [...]
> i przechowywane w /var/run/ppp-ppp?-dev, zeby moc wlasciwie korzyatac z
> pliku /etc/sysconfig/static-routes trzebaby poprawic ifup-routes,
> aby dla urzadzen ppp bral tą własnie nazwe urzadzenia:
>
> # note the trailing white space character in the grep gets rid of aliases
> grep "^$1[[:blank:]]" /etc/sysconfig/static-routes | while read device args;
> do
>   if [ ! -f /var/run/ppp-$device.dev ]; then # czy to nie ppp?
>                     /sbin/ip route add -$args dev $device
>         else
>                     /sbin/ip route add -$args dev `cat /var/run/ppp-$device.dev`
Myślałem o typ problemie, sam coś nawet robiłem, ale powyższe rowiązanie
wydaje mi się najlepszym (lepsze byłoby tylko porawienie kernela).

Pozdrowienia,
          Jacek
--
!      ,  !            Jacek Konieczny, Gliwice, Poland            !