smyda: SPECS qmail.spec

Jacek Smyda smyda w posexperts.com.pl
Pią, 10 Mar 2000, 07:40:43 CET

[piątek, 10 marzec 2000], Tomasz Kłoczko napisał(a):

> -%attr( 755,  root,  root) %dir /etc/qmail/users
> +%attr( 755,  root, qmail) %dir /etc/qmail/users
>
> Skoro w tym katalogu grupa qmail nie praw zapisu to po wogóle ma być tutaj
> gid=qmail ? Pprzeszkadza to w czymś ?
>
> To samo dotyczy wymiany root.root na root.qmail na prawie wszystkich
> binarkach które maja 755. czy root.root przeszkadza w czyś ? Rozumiałbym
> zmianę na root.qmail gdyby binarki były ggid exec ale nie są więc po co to
> ? Dlaczego niektóre binarki dodatkowo dostały 711/4711 ? Przecież nie
> bawimy się w SbO.

Jak już napisałem w poprzednim liście nadałem takie same uprawnienia
do plików i katalogów jak jest zalecane przez p. Bernstein'a.
Skoro te pliki są wykonywane wyłączenie przez qmail'a tak naprawdę
to nic nie zmienia, może poza porządkiem :-))

A tak swoją drogą nadal qmail nie dostarcza poczty - choć nie ma już
komunikatu o braku dostępu do pilków konfiguracyjnych.

Pozdrawiam
	Jacek
 Jacek Smyda                                smyda w posexperts.com.pl
 POS Experts Consulting                http://www.posexperts.com.pl