automatyczne update-db?

Daniel Bauke bonkey w matylda.bildex.net.pl
Pon, 13 Mar 2000, 22:36:51 CET

Czemuż to nie uruchamia się update-db zmianie shella luserowi?
Rozumiem, że root może to zrobić sam, ale jeżeli osoba wpisana do
/etc/security/chsh chce zmienić powłokę, to nici z tego, dopóki
admin tego nie ,,zatwierdzi''. Polityka czy nie niedopatrzenie?

No i jeszcze dręczy mnie jedna rzecz -- ,,kochane moje'' locale.
Jak już wreszcie wpadłem na to, że muszę do /etc/zshrc wsadzić
/etc/profile.d/lang.sh (w końcu wrzuciłem `. /etc/profile'), to
kolejną rzeczą było odpalenie Xwindowa, w którym niestety wszys-
tko działało. A niestety, bo działało po staremu -- to-to nadal
wrażliwe jest na ustawienie LANG, by klawiatura chodziła po pol-
skiemu -- ktoś wie dlaczego nie wystarczy mu sama konfiguracja w
XF86Config? A poza tym (pewnie to jakieś niedopatrzenie?) część
menu est po naszemu, część po ichniemu, a chciałbym wszystko w
jęz. ,,putrowym'', czyli tak jak mam w LC_MESSAGES=en_US.

--
Daniel `bonkey' Bauke; http://www.oho.com.pl/~bonkey/; {happiness=bike&&unix;}