Prowizorka

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
Sob, 18 Mar 2000, 14:02:14 CET

On Fri, 17 Mar 2000, Paweł Kołodziej wrote:
> W celu tymczasowego[1] ułatwienia instalacji PLD skleciłem coś co nazwałem
> "prowizorka". Jest to skormniutki podzbiór funkcjonalności rodzącego sie
> instalatora. "Prowizorka" nie robi nic poza odczytaniem z pliku nazw pakietów
> do zainstalowanie, dołożeniem wymaganych z zależności oraz zainstalowaniem
> tych pakietów. W celu maksymalnego ograniczenia rozmiarów wyrzuciłęm cały
> interfejs użytkownika.
> Myślę że zrobienie bootkietki z "prowizorką" nie powinno stwarzać większych
> problemów. (Sebastian Zagrodzki - co ty na to ?).

to ja bym jednak postulował zamiast automatycznego dokładania
zależności tylko wypisywanie o ich braku. Jeśli nie ma możliwości
ingerencji (brak interaktywności) to to jest lepsze niż automatyczne
instalowanie - jeśli ktoś zaznaczył coś choćby przez przypadek, to
kiepsko by było żeby masa śmiecia mu się instalowała.

jeszcze parę szczegółów:
a) co z instalacją po sieci? Jak się mają do tego pliki tocfile i
tocfile.db? Czy one moga sobie lezec na sieci w tym samym katalogu co
rpmy? chyba nie. A tak powinno byc.
b) program powinien IMHO ignorowac linijki zaczynajace sie od jakiegos
znaczka: wtedy nie trzeba by wycinac z pliku wszystkich niepotrzebnych
pakietow tylko wystarczyloby zahaszować: przydatne kieyd trzeba
poprawiac liste
c) aha, nie udalo mi sie tego skompilowac :/ to tak na marginesie.

ale ogólnie całość się chyba zmieści i jeśli będzie działać, to będzie
lepsza od gołego rpma. BTW, do poniedziałku Kura miał się wziąć za
rpma i skrócić go po połowę: zobaczymy które rozwiązanie będzie
lepsze.

Aha, jeśli mógłbyś przekształcić całość do jakiejś bardziej rozsądnej
postaci :> i wrzucić do modułu bootdisk, to byłbym wdzięczny. Tzn.
żeby był jeden makefile, powywalane co niepotrzebne itp...
Przy okazji - po co tam libfdisk?

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sith.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...