kloczek: SPECS XFree86.spec

Czw, 23 Mar 2000, 10:22:11 CET

On Thu, 23 Mar 2000, Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> Mozecie mi powiedziec dlaczego w repo jest ciagle 3.3.6-1 ???

Na HEAD powinno być 4.0. 3.3.6 będzie w branchu. Postaram się to skończyć
dzisiaj (w tej chwili 4.0 już poszło na buildery).
Ostanią wersję 3.3.6 możesz dossać przez:

$ ./builder -g -r XFree86_3_3_6 XFree86.spec

ale nie jestem pewien czy na dodatkowych patchach wrzuconych przez
Janka jest właściwa etykieta XFree86_3_3_6. W razie czego builder przy
ciągnięciu splunie czego mu brak i wtedy dociągnij już przez "cvs up
<plik>" w SOURCES to czego braknie. Etykiety postaram sie sam
poporządkować.

> Od dwu dni usiluje zassac XFree86-4.0 i mi sie nie udaje :(((

No to teraz mozesz spróbiwać bezpośrednio builderem ściągnąć.

> Czy ja cos sp*** czy tez jest cos nie w porzadku z CVSem?

Puszczaj komunikaty o tym co nei tak.

[..]
> Dzieki Tomek, za poprawienie gtkDPS :)

Teraz dorób resztę do DGS :-)

> Czy sa gdzies jakies szczegolowe wytyczne dla specow?
> Ale w miare aktualne?
> Np. o gettext, DESTDIR itp?

DESTDIR nie jest obligatoryjny. Poprostu jeżeli źródłą mają poprawny
automake/autoconf to instalacja z DESTDIR jest łatwiejsza i bardziej
naturalna jeżeli dodatkowo łaczy się to z użyciem %configure.

Gettext ? .. tutaj przez cały czas w wszędzie dosepnych źródłach gettexta
jest obecny byk którego my mamy poprawionego polagający mna tym że
wrzucany po/Makefile.in.in niepoprawnie działa przy instalacji z
DESTDIR. Zamiast patchowć ten plik można wykorzystać to że "gettextixe
--copy --force" kopiuje jeszcze raz ten plik z systemoweg
$(datadir)/gettext co rozwiazuje cąłą sprawę. Do kompletu dochodzi użycie:

%find_lang %{name}

na końcu %dinstall

i:

%files -f %{name}.lang

żeby dołączyć do %files listę plików jaką wyszuka %find_lang.

tak to wygląda od strony technicznej.

Jak tylko dojdę do kilku szczegułów jak modyfikować obecną docbookową
dokumentację jaka mamy w PLD-dosc to postaram sie to udokumentować juz
regularnie.

> P.P.S.
> Zrobilem dwie zabawki latex2rtf i rtf2latex, mam ogromna prosbe, niech to
> ktos sprawdzi, szczegolnie uzycie z jezykiem polskim.

Częściowo coś tam robiłem. W razie czego wrzuce jakieś poprawki nawet
gdyby nie były dokończone.