filesystem

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
Pią, 24 Mar 2000, 17:28:46 CET

On Fri, 24 Mar 2000, Paweł Gajda wrote:
> Może po prosu podzielić to na filesystem i filesystem-migration? W każdym
> razie, jeżeli PLD miałoby się instalować bez --nodeps, --noscripts, itp to
> trzeba zrobić filesystem niezależnym od czegokolwiek.
już się instaluje. Znaczy się, jeśli na dysku jest rozpakowany już
kawałek (base.tar.gz)

> Druga sprawa to pakiet dev, którego obecnie żadnen pakiet nie wymaga.
> Chcę wymusić jego instalację w filesystem. Wiele skryptów %post używa
> /dev/nulla, ale nie ma w wymaganiach dev, więc przydałoby się
> zainstalować go zaraz na początku.
> Wtedy instalacja zaczynałaby się od setup, dev i filesystem. Jakieś
> sprzeciwy?
nie. I ja bym to zrobił tak:
FHS (czyli dawny filesystem) -> setup -> dev
FHS w pewnym momencie z tego co wiem zostanie pozbawiony jakichkolwiek skryptów, więc będzie całkiem dobry na sam początek (a w base i tak leży prościutki passwd z wpisanym rootem). Potem setup, mamy wszystkie potrzebne username/grupy, i potem dev, ktory juz z tego korzysta.
Tylko który pakiet powinien wymagać deva? glibc+pdksh? (jako te
instalowane na samym początku) - dzięki temu mamy na 100% już wszystkie
urządzenia kiedy cokolwiek wymagającego skryptów się instaluje.

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sith.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...