filesystem

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
Pią, 24 Mar 2000, 19:12:30 CET

On Fri, 24 Mar 2000, Paweł Gajda wrote:
> To jasne, tylko takie base.tar.gz jest IMHO niepotrzebne,
> niewiele wnosi, a trzeba się tym zajmować. BTW gdzie to można dostać?
ftp.pld.org.pl/pub/linux/PLD/test/i586/base.tar.gz o ile pamiętam. A
generator do tego jest w module bootdisk

> Tylko po co nam to base.tgz. Wystarczy setup -> filesystem -> dev i już.
> Problem może być w konieczności nie stosowania %pre/post
> w tych pakietach. Duży to kłopot?
taki base jest i tak potrzebny: bo musi być jakiś shell, często grep,
sed, mktemp, i to jeszcze przed zainstalowaniem potrzebnych pakietów -
tego się i tak nie uniknie, bo jeśli dwa pakiety wymagają siebie
nawzajem do skryptów, to któryś zostanie i tak zainstalowany jako
pierwszy, a wtedy zabraknie mu tego co daje drugi. Do tego zdaje się
doszliśmy już jakiś czas temu, i nawet dawno temu kloczek przysyłał tu
spis co w takim tgzcie powinno być (/dev/null, /dev/zero, parę
programów...) Pierwszy lepszy przykład: instalujesz najpierw setup? A
jak on ma upranienia na plikach? musi mieć groups i passwd zeby
odczytac chocby numerek roota.

może być.

--
Sebastian Zagrodzki                s.zagrodzki w sith.mimuw.edu.pl
UIN 1770835                        http://sith.mimuw.edu.pl/~zagrodzki

A co mnie obchodzi, co pomyślą inni...