Ginace pppd

Blizbor tb670725 w ima.pl
Śro, 29 Mar 2000, 10:11:14 CEST

At 2000.03.29 09:27, you wrote:
>Witam,
>
>Po raz kolejny pisze o tym samym. Otoz zainstalowalemPLD na kilku
>maszynkach ktore robia za routery dla lacz stalych i we wszystkich
>mam ten sam objaw: pppd ginie jak dluzej lacze jest rozpiete.

Ktora wersja pppd ? w 2.3.7 nie bylo problemu, w 2.3.11 (?10)
zauwazylem ze zmienili zachowanie opcji i jesli jest ustawione
modem - persist jest ignorowane.
Zamiast modem (lub jesli w ogole nie masz zadnego wpisu) daj local.
To pomoglo w moim przypadku, sadze, ze u Ciebie jest ten sam problem.

Inna sprawa, w starym (2.3.7) mialem co jakis czas klopot ze zbyt dluga
linia parametrow dla ip-up. Podnosilo lacze ale nie wykonywalo
calej reszty zaklec pozniej (dodane kilkanascie linii do ip-up.local)

>W logu widac"can't load module char-major-<bardzo_duza_liczba>).

Tego akurat nie wiem, chetnie sie dowiem. Przyznam szczerze, ze
ostatnio nie mam czasu zerkac do dokumentacji.

>(po co zuzywac cztery numerki na lacze zrealizowane za pomoca skrzyzowanej
>skretki).

Hmm. Ja uzywam takiego rozwiazania (nazwijmy kompy router i linclient):
  - router konfiguruje tak
    (ma dwa eth 0 - zewnetrzny i 1 wewnetrzny)
eth0 konfiguruje jak chcesz.
eth1 nadaje IP niepubliczne
ustawiam static route do linclient.eth0:0 przez linclient.eth0

  - drugi konfiguruje tak:          (ma minimum jeden eth)
eth0 nadaje ip niepubliczne (ta sama siec co router.eth1)
eth0:0 nadaje ip publiczny (alias)
ustawiam default gw przez router.eth1

Dziala. Wada: Windowsy sa glupie.
Widzicie inne wady ?

>PS2. Kiedys podawalem patcha na static-routes do ppp - zostal juz nalozony
>czy nie? Trzebaby tylko sprawdzac czy te pliczki w /var/run istnieja przed
>ich wykorzystaniem. Czy sa inne typy interfejsow niz ppp ktore maja nazwy
>przydzielane dynamicznie?

Mozesz podeslac na priva ?
Odesle CI moje skrypty do walki z pppd. (jest kilka unikalnych ficzerow).
Chetnie poznalbym opinie kogos kto sie zna na tym. Niestety w moim bezposrednim
otoczeniu nie ma z kim powaznie przegadac tematu. Albo szklarze albo
nowicjusze.
Sam mam pare lat doswiadczenia, ale wbrew pozorom nie uwazam sie za guru.

Pozdrawiam,
Blizbor
--
I was not downloaded - I was born ...