Ginace pppd

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Śro, 29 Mar 2000, 13:21:54 CEST

On Wed, 29 Mar 2000, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Marcus...
> To nie my odkrywamy ameryke tylko ty odwracasz kota ogonem.
> Czy ja cos pisalem o cronie?
> masz problem z umierajacym programem ktory chcesz zeby dzialal
> premanentnie. _Najbardziej eleganckim rozwiazaniem_ jest wstawic go do
> inittaba. To samo przeciez robisz z gettysami.
> Co zes sie tak uparl na te skrypty. Skrypt tez ci moze umrzec.
Ano moze... to co? mam tak przerobic ifup-ppp zeby pchal to do inittaba?
Uparlem sie na skrypty, bo wole zeby opcja z configa dzialala OK, a nie
zeby jakos to dzialal zrobione w jakis obejsciowy sposob.  Ja WIEM jak to
zrobic w moim przypadku, ale CHCE zeby w PLD byly takie skrypty, ze nie
wymagaja kombinowania dla zapewnienia prawidlowego dzialania pppd.
Po to tworzymy te ifupy zeby dzialaly, a nie po to zeby byly, a  potem
i tak kazdy to po swojemu zrobi. Chyba nie jestem jedyny, ktory ma tego typu
_powtarzalny_ problem (to nie jest na 1 maszynie!!!).

[..]

> Zle zadane pytanie. powinno ono brzmiec:
> Co powinien zrobic Marcus zeby rozwiazal mu sie ten problem ktorego ma?
> Moja odpowiedz jest taka: Rob jak chcesz. Podalismy ci kilka podpowiedzi
> ale jak to zrobisz to twoja sprawa. Mozesz nawet sobie starego redhata
> zainstalowac.
Ale czy naprawde tylko mi to pppd zdycha?????
Sam piszesz ze wrzucasz pppd do inittaba zamiast zostawic je raz z opcja
persist. Czemu wiec  w skryptach proponujesz rozwiazanie ktore nawet u
ciebie sie nie sprawdza????
Mnie chodzi teraz o generalny blad do poprawienia a nie te 3 routerki
na ktorych wyszedl problem i zostal w sposob "obejsciowy"  zalatany.

> ifup-ppp z rc-scriptsow nie bedzie zmieniane.
OK, ale moze pppd bedzie poprawione by nie zdychalo.. Blizbor pisze ze jemu
tez zdycha, jak ma opcje modem wlaczona.

A moze tez malutki pppd-wrapper:
#!/bin/sh
if [ -n `grep persist"$*"`  ]; then
while : ;
do
pppd $*
done
else
pppd $*
fi

M.
--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus w venus.wis.pk.edu.pl == |-
-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team -   marcus w krakow.linux.org.pl == |-