Linux-2.3.51, and the pre-2.4 series..(can reiserfs get in?)

Marcin Dalecki dalecki w dacotec.net
Pon, 13 Mar 2000, 15:27:34 CET

Bartosz Waszak wrote:

>   ^^^^^^^^^^ - punkty 1 & 2 faktycznie mi sie podobaja.
>
>   > 3. automount - wali mi się od czasu do czasu
>   ^^^^^^^^^^ - uzywam autofs v4 i jest ok

To sprobuj zadac eject /misc/zip... I system tez Ci sie posypie :-)

>   ^^^^^^^^^^ - nie zauważyłem (ACPI, i APM probowalem, Abit BH6)
Alladin Chipset i AWARD BIOS - tak wlasciwie ten chipset jest calkiem OK

>   ^^^^^^^^^^ - to za kilka dni bedzie ok.

Zgoda. Sam sobie to zfixowalem ;-)

>   ^^^^^^^^^^ - devfs z powodzeniem uzywam, i od 2.3.49 nie mam juz
>                klopotow z seria 2.3.xx

Owszem jesli sie go nie stresuje to moze i chodzi, ale tak nieco
glebiej jak narazie widzialem sporo krzakow. Wiele aplikacji
terminalowych nie rozpoznaje wiecej /dev/pts poprawnie itp.

> Stabilność, jest jeszcze kupa błędów, ale patrząc co się dzieje, to
> połowa, rzeczy została przepisana od nowa.
> Najbardziej nie kompilujace rzeczy się to:
> - I2O

Fakt..

> - video4linux

Dla mnie chodzi.

> - karty sieciowe jako tako.

Nie mam w domu a w robocie lece tylko na stabilnych ;-).

> - scsi - chyba ok

Jest OK. Tzn. zip drive przez scsi/parport chodzi.

> - USB - szybko jest poprawiane, ale ma bledy.

Powiedzmy raczej - jest jeszcze ciagle w fazie rozwojowej.

> - pcmcia - bardzo nie stabilne przy wyjmowaniu kart.
> - ip gre, i QoS jakiś czas temu się walił.

fakt.

> - netfilter - tak samo

ohh jak najbardziej fakt ;-).

> Moje wish-list na 2.4.xx to:
> - reiserfs (+quota ;-)

+quota to by trzeba jeszcze doprogramowac. Przypuszczam jednak,
ze w wypadku faktycznego dodanie kwot performance raisera szlag trafi.
(To tak sobie mysle po przeczytaniu opisu struktur danych jakich ten
FS uzywa..)

> - alsa (moduly OSS już są przestarzałe, a alsa + OpenAL ;-)

To nie jest az tak istotne. Mimo to jestem pewny, ze przejscie na ALSA
oznaczaloby pelno problemow ze starymi aplikacjami..

> - devfs (już jest)
> - ACL na wartswie VFS (dla wszystkich fs (ext2&3, reiserfs))

> - XFS - ma być z portowane, ale o postępach nic nie wiem
> - IBM JFS

XFS - the mother of all logging file systems.
Niedawno czzytal dokumentacje na temat VERITAS-FS pod solkiem.
W technikaliah oni sami nawet przyznaja ze XFS jest lepszy 8-).
Jak sie ma JFS, to trodno mi okreslic, albowiem nie mialem dostatecznie
wiele do czynienia z AIX-ami. Jednak patrzac na kod to chyba jeszcze z rok
potrwa zanim to bedzie nadawalo sie do uzytku.

>   ^^^^^^^^^^^^ - nie przesadzaj jakies 4 mies. max, chociaż może się
>                  szybciej uwinie, bo tych pre-2.4 nie bedzie chyba tak
>                  duzo. Mniej-więcej tyle co pre-2.2

Oh ja widze roznice przed ogloszeniem istnienia wersji 2.4.0 a dniem
w ktorym bedzie ona faktycznie stabilna. Podobnie bylo przeciez z 2.2
Dopiero 2.2.4 nadawal sie do faktycznej eksploatacji.

Konkretnie?

polish linux distribution