automatyczne update-db?

Jacek Konieczny jajcus w zeus.polsl.gliwice.pl
Wto, 14 Mar 2000, 11:31:43 CET

On Mon, Mar 13, 2000 at 10:36:51PM +0100, Daniel Bauke wrote:
> Czemuż to nie uruchamia się update-db zmianie shella luserowi?
> Rozumiem, że root może to zrobić sam, ale jeżeli osoba wpisana do
> /etc/security/chsh chce zmienić powłokę, to nici z tego, dopóki
> admin tego nie ,,zatwierdzi''. Polityka czy nie niedopatrzenie?
>
> No i jeszcze dręczy mnie jedna rzecz -- ,,kochane moje'' locale.
> Jak już wreszcie wpadłem na to, że muszę do /etc/zshrc wsadzić
> /etc/profile.d/lang.sh (w końcu wrzuciłem `. /etc/profile'), to
> kolejną rzeczą było odpalenie Xwindowa, w którym niestety wszys-
> tko działało. A niestety, bo działało po staremu -- to-to nadal
> [...]

Dobrze jest --- tak ma być. Jeśli nie chcesz polskich komunikatów, zrób
tylko LC_CTYPE=pl_Pl, a LANG możesz mieć wogóle nie ustawione.
Bez tego LC_CTYPE=pl_PL (lub odpowiedniego LANG) to programy nie mają
jak wiedzieć, czy znak np.  "ś" jest drukowalny, czy kontrolny i nawet
nie ma sensu, żeby coś takiego z klawiatury przychodziło.

Pozdrowienia,
        Jacek

polish linux distribution