Ginace pppd

Blizbor tb670725 w ima.pl
Śro, 29 Mar 2000, 11:25:25 CEST

At 2000.03.29 10:15, you wrote:

>PTMU na tym łączy raczej nie zadziała. Już lepiej zrobić z
># ip a a $ADRR peer $REMIP dev $DEV
>Tyle że: Windows jest głupie. :-)

Masz w zasadzie racje. Jesli nie zachowa sie za adresem niepublicznym
MTU (zmniejszy sie) moga (i wystepuja) klopoty. (Patrz przypadek drugi
kurka NT tego wymaga, ale uzywajac trickow mozna oszczedzic trzy IP
a przy zachowaniu ostroznosci (masquerade, stale MTU) rowniez uniknac klopotow.

Ale mowimy o konfiguracji:
IP1[]ip1 ... ip2[]
              IP2 (alias)
W tym przypadku, routerem informujacym o klopocie z MTU jest
IP1[]ip1, wiec pojdzie z publicznym IP i jest OK.

Na aliasowanym raczej dziala.
Problem z PMTU zaczyna sie kiedy jest

IP1[]ip1 ... ip2[]IP2-IP3[]

kazdy [] to komputer
IP - IP publiczne
ip - ip niepubliczne

Z tym, ze problemy pojawiaja sie kiedy mtu(IP2) < mtu(ip1).
Obejsciem ich jest wstawienie na komp IP1[]ip1 masquerady
dla schowania sieci ip1 ... ip2.
Nadawce nie obchodzi ktory router go poinformuje,
wazne ze znajduje sie na trasie i odsyla dostateczna ilosc informacji.
Masquerada potrzebna jest poto zeby ominac blokady na niektorych
firewall'ach/routerach

--
I was not downloaded - I was born ...

polish  linux  distribution