gnome-print && gnumeric

Arkadiusz Miskiewicz misiek w pld.org.pl
Śro, 29 Mar 2000, 15:50:43 CEST

Hej,

	Email ten wędruje na parę list jako, że potrzebuje wszelakich
informacji jakie mogę z Was wyciągnąć na temat gnome, a dokładniej:
gnome-print && gnumeric.

	Wszystko zaczeło się od tego, że zachciało mi się gnumerica.
Ten niestety wymaga gnome-print i wygenerowanego /usr/share/fonts/fontmap.
Co gorsza gnome-font-install za żadne skarby nie chciał mi wygenerować
fontmapy aż nie zainstalowałem sobie urw-fontów, skopiowałem mu metryk
Adobe (afm) i plików *.font (zawartych w gnome-print).

Teraz seria pytań:
- --{afm,pfb}-assignment w gnome-font-install służy do ustawiania key/value
  tylko chciałbym wiedzieć co to za klucz (key) i po co on wogóle jest ?
  W jednym z Makefilesów używany jest klucz ghostscript no ale nadal nie wiem
  po co on ...

- po co pliki *.font (wyglądające na uprzednio przygotowane fontmapy).
  Bez nich gnome-font-install nie działa (choć właściwe fonty mam
  zainstalowane), no a z nimi działa. Co ciekawsze w owych plikach *.font
  są ścieżki nie pasujące do mojego systemu no ale gnome-font-installa to
  nie rusza - i tak znajduje poprawne ścieżki (i tym bardziej nie wiem
  po co mu te pliki ?).

- ponieważ nie lubię dublowania się rzeczy w systemie (a szczególnie fontów)
  chciałem wyrzucić urw-fonts jako, że w tetex-fonts && tetex-afm znajdują
  się wszystkie potrzebne informacje do wygenerowania urw-fontów. Niestety
  nie mam zielonego pojęcia jak wygenerować z TeXowych źródeł fonty Type1
  (o ile to wogóle jest możliwe). No i pytanie do TeXowców - da się ?
  jeśli tak to jak ?

- w gnumericu dokumentacja html jest generowana przy użyciu czegoś o nazwie
  db2html - skąd to ? Co prawda zapewne uda się użyć sgml2html ale niestety
  moja wersja sgmltoolsów odmawiała współpracy 8-)

- i odrobinę offtopic. Da się Windowziane fonty TrueType skonwertować do
  formy rozumianej przez np type1inst i spółkę ?

To tyle.

PS. Ludzie od gnome (a szczególnie gnome-print) coś bardzo dokumentacji
  pisać nie lubią.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/