(Bylo: Ginace ...) pppd start/stop, persist

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 30 Mar 2000, 11:26:05 CEST

On Wed, Mar 29, 2000 at 01:25:23PM +0200, Blizbor wrote:

> A Ty wiesz jak ja wytrzeszczylem oczy ? :))))
> Fakty: dzialalo i przestalo,
>         po zmianie modem na local dziala znowu
>         w manie stoi jak byk ze powinno dzialac
> Wniosek: jest blad

To nie jest blad. Po prostu dokumentacja ppp conieco pomija.
Persist oznacza, ze pppd nie ginie po rozlaczeniu polaczenia, ale bedzie
dalej probowal. Niestety domyslnie probuje tylko 10 razy. Opcja "maxfail
0" wylacza ten limit.
A opcja "local" powoduje, ze pppd nie rozpoznaje rozlaczenia (gdy
DCD=0), a najwyrazniej problemy z echo-request nie podlegaja limitow (no
to mozna uznac za blad).

I osobiscie sprzeciwiam sie robieniu jakiejkolwiek petli w ifup, a takze
przerzucaniu pppd do inittab.

Pozdrowienia,
          Jacek

polish  linux  distribution