kernel raz jeszcze

Pią, 5 Maj 2000, 18:11:52 CEST

On Wed, 3 May 2000, Jacek Konieczny wrote:

> Robię ostatnio pakiety typu FreeS/WAN, czy wanpipe i wymagają one
> odpowiednio spatchowanego i skonfigurowanego jądra. Podobnie jest np. z
> reiserfs.  IMHO należało by to uwzględnić w zależnościach.
> Osobiście proponuję:
>         Provides: freeswan-kernel = 1.3
>         Provides: wanpipe-kernel = 2.1.3
>         Provides: ....-kernel = ...
> w kernelu i odpowiednie Requires w odpowiednich pakietach.

Proponuję raczej zachować nieco inną składnie tych wpisów zgodna z
konwencją jaka jest juz obecna w innych miejsczach czyli:

Provides:	kernel(freeswan) = %{version}
Provides:	kernel(wanpipe) = %{version}

i tak dalej. Podobne wpisy bedą musiały także trafić do innych
podpakietów. Np. do kernel-headers:

Provides:       kernel-headers(agpgart) = %{version}

kernel-source:

Provides:	kernel-source(agpgart) = %{version}
Requires:	kernel-headers(agpgart) = %{version}

HJL sportował patche do agpgart dla 2.2.x i są one obecne w kernelu z
RH. Bez tych poprawek nie da sie skompilować XFree86 po moich ostanich
poprawkach do i810. Poprostu patch zawiera nowe pliki nagłówkowe dla
agpgart i bez nich ani rusz.
Wsparcie do agpgart jest w modułach także nie powinno to za bardzo
przeszkadzać, a wrecz powinno ułatwić w przyszłości płynne przejście na
kernel 2.4.

Dzisiaj jeszcze będę chciał wrzucić patcha do 3c59x (mam taka kartę i bez
tego patcha kiepsko sie to sprawuje).

Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ? Może by tak odrazu przejść na
2.2.16pre ? (w Version trafić mogłoby 2.2.16 i w Revision 0.pre2.<num>).

Wogóle w kernelu z rawhide jest całe stado patch i część moznaby IMHO
je zaimportować.

Jeszcze jedno co do konfiguracji samego kernela to wydaje mi się, że
możnaby przejść na obsługe IDE w module. Ułatwiłoby to używanie
bezposrednio binarki kernela na maszynach wyłącznie z SCSI. Co prawda
trzebaby się wtredy nastawić wyraźniej używanie initrd ale IMHO warto
zacząć mocniej używać.