600 postów na cvs-commit :(

Śro, 3 Maj 2000, 20:16:27 CEST

On Wed, 3 May 2000, Michal Kochanowicz wrote:

> Cześć
[..]
> Jest jeszcze jedna rzecz, której nie rozumiem. Przykładowo skasowany
> został rpm-3.0.3.tar.gz. Tymczasem:
> cvs status SOURCES/rpm-3.0.3.tar.gz
> ===================================================================
> File: no file rpm-3.0.3.tar.gz          Status: Up-to-date
>
>    Working revision:    No entry for rpm-3.0.3.tar.gz
>    Repository revision: 1.2     /cvsroot/SOURCES/Attic/rpm-3.0.3.tar.gz,v
> 						 ^^^^^
> 1. Czemu CVS twierdzi że plik istnieje?
> 2. Czemu jest w podkatalogu "Attic"?

Wszystko jest OK. Poprostu nie można usunąć zasobu z cvs serwera, a
wykonanie cvs rm powoduje własnie przeniesienie "na
stryszek" zasobu. Wszystko po to żeby zachować pełną historię zmian w
zasobach serwera. wykonując "cvs co" czy "cvs up" nie zaciągniesz i tak
tego zasobu ale jeżeli podałbyś "cvs up -r 1.1 rpm-3.0.3.tar.gz" to
mmógłbyś wyciągnąć z sewera zasób który już był skasowany.

Co do samego kasowania to rozumiem, że Sbastain wykasował to co nie było
używane. Co prawa spowodowało to tyle , że niektóre pliki które były
wrzucone jako jeszcze niporacowane (np. nas 1.4). Niemniej sytrat włąsnie
to w zasadzie nie spowiedowało poniważ i tak dzieki temu że zasób
skasowany uzyskuje tylko status skasowanego (poprzez zaznaczenie mu
statusu jako skasowany iprzeniesienie do Attic) to w zasadzie wszystki
nadmiarowe skasowanai są do cofnięcia :-)

Powyższa włąsność działania cvs serwera czyni  możliwym to żeby
autentykację można było obniżyć do niemal sybbolicznej, bo z jednej strony
każda zmian jest do cofnięcia, a z drugiej strony nie moąna i tak niczego
do końca usunąć (gdyby ktoś chciał specjalnie zaszkodzić temu co jest
przchowywane w cvs).

Co do SOURCES to ze względu na duży ruch w tym module co do objętości i
uwzględniając to że dyski nie są z gumy to ja albo Sergiusz czy Artur od
czasu do czasu usuwamy niektóre już zdezaktualizowane rzeczy z
SOURCES/Attic (usuwaniu podlegają tary, bo wszelkie patche i inne drobne
pliki na wszelki słuczaj i tak zostają .. a nóż widelec kiedyś sie coś z
tamtąd przyda :-)