Plik z modulami

Blizbor tb670725 w ima.pl
Wto, 9 Maj 2000, 10:58:52 CEST

At 5/9/00 10:16 AM, you wrote:
>Czy zamiast pliku /etc/rc.d/rc.modules nie lepiej zrobic /etc/modules
>zawierajecego nazwy modolow(przypominam 'nazwy' a nie wywolania
>modproba czy insmod dla kazdego modulu), ktore maja byc zaladowane przy
>starcie?

Hi,
Z jednej strony, tworzenie pliku w /etc jest niezgodne z widocznymi ostatnio
trendami do uporzadkowania zawartosci tego katalogu (usuniecie/usystematyzowanie
dziesiatkow plikow), z drugiej jednakze, utworzenie pliku zawierajacego liste
ladowanych modulow duplikuje w pewnym sensie funkcje pelnione przez /etc/conf.modules,
(nie calkiem, ale pewne powielenie jest), z trzeciej strony - mnie osobiscie,
wydaje sie wskazane i pozyteczne istnienie takiego pliku, pozwoli to na przygotowanie
spojnego i relatywnie prostego narzedzia do
Moze jednak, aby nie mnozyc plikow dotyczacych modulow wykorzystac do tego
/etc/conf.modules rozszerzajac jego definicje w opisany ponizej sposob:
(z gory prosze wybaczyc ew. poslizgi na temacie - spisuje na goraco pomysl)

Kolejne pola maja nastepujace znaczenie:

sygnatura - zawsze '#rc:'. Linie istotne dla rc.modules zaczynaja sie od sygnaturki
#rc (sa wiec dla normalnego funkcjonowania /etc/conf.modules przezroczyste, a przez
dodanie rc: nie beda w przyszlosci kolidowaly z innymi podobnymi rozszerzeniami).
Komentarz - klasycznie przez wstawienie # na poczatek linii czyli np.
##rc: to juz jest komentarz
# #rc: i to rowniez
Pozwoli rowniez "wygrepowac" linie istotne dla rc.modules i przetworzyc je.

numer - [0-9]* - okresla kolejnosc ladowania modulu i jest indeksem do ew. dalszych
odwolan. Skrypt rc.modules powinien na poczatku sortowac wg tego pola.

modul - nazwa modulu

opcje - parametry dla modulu,

warunki - przykladowo numery linii z nazwami modulow ktore musza byc zaladowane
           w chwili ladowania danego modulu. Jesli lsmod (lub inna metoda) nie wykaze
           obecnosci modulu w pamieci - linia jest pomijana. Uniknie sie dzieki temu
           smieci w logach i bedzie latwiej ustalic co przy starcie nastapilo
           nie tak jak powinno. Oddzielone przecinkami, bez spacji.

Pola pominiete (np. opcje podczas gdy wystepuja warunki) zastepowane sa znakiem _ .

Teleaudio:

1. sensowne
2. bzdurne
3. trzeba popracowac