Vim w xterm, backspace i upgrade XFree

Czw, 11 Maj 2000, 23:35:54 CEST

On Thu, 11 May 2000, Michal Kochanowicz wrote:

> Cześć
>
> Uaktualniłem XFree86 z 3.3.5 do 3.3.6 (z ftp PLD). Niestety w wyniku
> tego Vim przestał prawidłowo reagować na Backspace. Zamiast skasowania
> znaku po lewej stronie kursora, pojawia sił "^?". Naciśnięcie Ctrl-H
> działa prawidłowo. Backspace działa prawidłowo w linii poleceń shell'a.
> Dla odmiany na konsoli i w rxvt wszystko jest OK. Czy wiecie może co
> należy poprawić?

Chyba trzeba poprawić trzaba terminfo, bo w sekwencji kbs jest ^H. Jeszcze
muszę sie temu przyjrzeć i w razie czego postaram sie tio poprawić po
powrocie z Krakowa. Musiałbym jeszcze raz zajrzeć do specyfikacji
terminala xterm żeby sprawdzić jak to ma być z BS.

Apropo vim-a to jest on praktycznie do poprawki. Chodzi o to, że
produkowane są trzy wersje gvimów (lesstif, Xaw i gtk) i
/usr/X11R6/bin/gvim to jest w każdym pakiecie %ghost który w %post tych
trzech pakietów jest podpinany pod link gvim. To czym będzie link gvim
bedzie zależne w takim razie od kolejności instalacji pakietu, a jeszcze
barfdziej niebezpieczna rzecz sie dziej po tym jak ma sie zainstalowane
wiecej niż jedną werję gvima i odinstaluje sie jednego z nich. Wtedy link
gvim wogóle juz do niczego nie wskazuje.

Nie mam w tej chwili pomysłu na to jak to rozwiazać ale jest to szczegół
który trzeba rozwiazać. Jednym z rozwiazań mogłby być zdecydowanie się
tylko na jedną wersję gvima (np. Xaw).