Konflikt mozilla-M15 - libjpeg-devel

Nie, 14 Maj 2000, 22:28:46 CEST

On Fri, 12 May 2000, Michal Kochanowicz wrote:
[..]
> Pod dłuższym dochodzeniu okazało się, że winnym jest mozilla-M15. Wrzuca
> ona plik /usr/X11R6/lib/libjpeg.so, którego używa linker zamiast
> /usr/lib/libjpeg.so pochodzącego z libjpeg-devel. Czy plik pochodzący z
> Mozilli nie powinien zawierać w nazwie wersji i czy nie rozwiązałoby to
> problemu? Albo czy możliwe jest przeniesienie/zmiana nazwy tego pliku?
>
> PS. Chyba marketing Centertela dobrał mi się do sygnaturek ;)

Właśnie przejrzałem binarne pakiety z mozillą M15 jaką się przebudowała na
builderach (nie przebudowała się tylko na sparcu ale to dlatego że na team
jeszcze nie wszystko jest dociągniete do poziomu jakie jest na pozostałych
wzorcowych maszynkach). Otóż nigdzie w pakiet z mozillą nie wpada
libjpeg.so. Dokładna lista libów z pakietu to:

/usr/X11R6/lib/libcmt.so
/usr/X11R6/lib/libdocshell.so
/usr/X11R6/lib/libgfx_gtk.so
/usr/X11R6/lib/libgtksuperwin.so
/usr/X11R6/lib/libjsdom.so
/usr/X11R6/lib/libjsj.so
/usr/X11R6/lib/libmozjs.so
/usr/X11R6/lib/libnspr4.so
/usr/X11R6/lib/libplc4.so
/usr/X11R6/lib/libplds4.so
/usr/X11R6/lib/libprotocol.so
/usr/X11R6/lib/libraptorgfx.so
/usr/X11R6/lib/libraptorplugin.so
/usr/X11R6/lib/libraptorwebwidget.so
/usr/X11R6/lib/libwidget_gtk.so
/usr/X11R6/lib/libxpcom.so
/usr/X11R6/lib/libxpistub.so

(nie liczę pluginów i innych dodatków *.so), a sam pakiet binarny używa
zewnęrznego libjpeg i powstaje regularna zależność mozilli od systemowego
libjpeg. W razie czego sam możesz obejrzeć pakiety jakie powstały bo leżą
już na ftp.

W związku z tym ostanie zmiany z LD_LIBRARY_PATH i zmian %{_libdir} są do
cofnięcia i to, że u Ciebie dzieje się tak jak opisujesz jest niemal że
pewne że jest zależne od tego co jest w Twoim systemie (niestety).
Przyczyn możesz szukać w uszkodzeniach pakietu libjpeg lub w plikach które
masz w swoim systemie, a które nie należą do żadnego z pkietów (jestem
niemal pewien, że właściwa diagnoza jest w okolicach powyższego).