kloczek: SPECS XFree86.spec

Sob, 20 Maj 2000, 16:23:45 CEST

On 20 May 2000, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:
[..]
> ...zdecydowanie wygodniej by mi było (mam nadzieję, że nie tylko mnie),
> żeby posiadanie jądra z pakietu z PLD nie było konieczne. A łaty
> znajdujące się w PLDowskim jądrze były opcjonalne, tzn. żeby pakiety,
> które mogą się obejść bez nich, można było kompilować bez nich.

To jest troche w sprzeczności z założeniem, że niezaleznie od warunków
zewnętrznych pakiet ma sie zawsze tak samo pzrebudować, a jeżeli czegoś
potrzebuje to ma o tym ostrzec (BuildRequires czy BuildConflicts ma do
tego służyć).
Raczej nie jest do przyjęcia to, że ten sam spec i te same materiały ze
względu na osłabienie jakiś reguł w róznych warunkach da różnie działające
produkty końcowe. Niemniej nie znaczy to, że nie da się tego jednak jakoś
pogodzić.
Rozwiazanie ze sprawdzaniem w %prep obecnosci odpowiednicj plików
nagłówkowych jest IMHO do przyjęcia ale nie moze być jedoczesnie do
przyjęcia to, że w zaleznosci od tego czy te pliki są czy nie to
np. włacza sie automatycznie łatanie na agp czy nie, bo to byłoby już w
sprzecznosci z założeniem początkowym którego trzymanie sie IMHO jest
jednak rozsądne, bo lepiej być o czymś ostzeżonym, że coś będzie nie tak
(i to pewnikiem) niż nie bedąć poinformowanym otzrymac coś co będzie
działało niezgodnie z załozeniami formułowanymi co do własności pakietu co
może spowodować szukanie przyczyn zachowania kompilatów w zupełnie innym
miejscu.

W tym wypadku kompilacja bez agpart wymagałaby już ręcznej ingerencji w
speca. Możnaby co najwyżej próbować ułatwiać taką modyfikację poprzez
np. zdefiniowanie symbolu gdzieś na początku i w zależności od jego
obecności tej zmiennej wyłaczać sprawdzanie obecności plików nagłowkowych
i patchowanie w %prep. Zdaje się, że jakieś cond. defines jest już obecne
(różne od %ifarch .. %endif).

Zauważcie, że takich pakietów jak Xy mamy jeszcze jeden. Jest to
reiserfs-utils, bez spatchowanych plików nagłowkowych kernela nie da się
tego zbudować. Dopóty dopóki nie pojawi się inne rozwiazanie to to co
zostanie uzgodnione na przykładzie XF z agpart także powinno mieć wpływ na
ten pakiet i formę speca dla niego. Kto wie czy nie będzie takich pakietów
jeszcze kilka także wypracowanie tu jakiegoś _prostego_ ale jednocześnie
_jednoznacznego_ rozwiazania (w sensie dającego możliwie za każdym razem
powtarzalny produkt) jest ważne.