PLD a Alpha

Sob, 27 Maj 2000, 20:30:30 CEST

On Sat, 27 May 2000, Pawel Krawczyk wrote:

> Nie jestem Tomkiem, ale widziałem taką Alfę w działaniu i wydaje mi się
> że builder zajmie drobny ułamek jej zasobów

Pięcsetka to całkiem szybka maszymka, a każdego dnia jest tylko po kilk
pakietów do przebudowy i tak najwolniejszy builder (sparc) dość sporo sie
nudzi.

Jeżeli zasoby buildera miałby być kompletnie separowane od reszty systemu
co w przypadku maszynki produkcyjnej wydaje sie wskazane to takie
kompletnie chrootowane środowisko dla buildera na x86 dla i386 i i586
zajmuje po 1.7GB. Na AXP zajełoby to troche więcej (bo to są binarki 64bit
ELF któtre z natury cą proporcjonalnie większe do tych z x86). Przy
odpowiedniej uwadze wykomywania zmian można to robić i bez chroot
wykorzystując zasoby systemowe tak jak to jest robione właśnie na sparc i
na i686 na mojej osobistej stacji).
Jeżeli jesteś w stanie poświęcić troche czasu protka i kawałek przestrzeni
wiecej na kompilacje (np. na przekompilowanie mozilli na x86 trzeba mieć
prawie 800MB dysku) to proponuję spotkanie na ircu na #pld w celu
ustalenia szczegółów organizacyjnych.
Zapewne przy testowaniu tych zasobów na jeszcze jednej architektórze wyjdą
juz w trakcie budowanai rózne drobne kruczki które wychodzą dodatkowo na
sparc (po mimo że wszystko na x86 sie buduje poprawnie). Efekt końcowy
powinien być taki, że całość staje sie jeszcze bardziej warta zaufania.