kernel

Wto, 2 Maj 2000, 09:50:16 CEST

On Wed, 26 Apr 2000, Grzegorz Stanislawski wrote:
[..]
> po trzecie pociagnie to za soba sporo paczy na libcap i tcpdumpa, iptrafa
> i paru innych rzeczy. (rc-scriptsy!)

tcpdump i tak powinien dostać wszystkie możliwe patche na to żeby wykrywał
i identyfikował możliwie najszerszy zakres typów ramek. Min. dlatego
wrzuciłem patcha do identyfikacji ramek GIOP CORBA. Z tego co pamietam to
tem patch na Ethernet 802.1Q do tcpdump nie wymagał do poprawnego
przekompilowania kernela z łatami do 802.1Q. Taki tcpdump z 802.1Q będzie
szczególnie przydatny do śledzenia tego o czym sobie switche i inne takie
rozmawiają, a to moze być przydatne już tylko w dzignostyce. Tego typu
poprawek do tcpdump jest więcej i jeżeli coś takiego komuś wpadnie w oko
to powinien to przygarnąć i dołaczyć do tego co mamy.

Libcap i rc-scripts to już inna śpiewka choć poprawki do rc-scripts na to
żeby było możlie definiowanie interfejsów z obsługa 802.1Q można już teraz
śmiało próbować robić w branchu źródeł rc-scriptc. Robienie odgałezienia
zmian w zasobach cvs jest proste i czesto bardzo przydatne szczególnie do
opracowywania jakiś eksperymentalnych rozszerzeń poprzwek i tutaj za
bardzo nikt nie powinien sie wystrzgać przed preparowaniem i gromadzeniem
tego typu modufikacji.

> po czwarte z niektorymi kartami sieciowymi trzeba kombinowac ze skarcaniem
> MTU bo inaczej sie pipeszy i to z bardzo dziwacznymi objawami.
> i po piate na palcach mozna policzyc tych ktrorzy to beda uzywali.

Fakt, że to jest użyteczne raczej większych kawałkach sieci ale w tej
chwili PLD pracuje już w kilku studenckich sieciach kampusowych które z
regóły są duże. Co sie daje zauważyć to to, ze zwykle w takich miejscach
zakup dodatkowego sprzętu to jednak poważny wydatek. Wszystko zależy od
tego czy będą chętni chcący opracować teki kawałek modyyfikacji
przystosowujących do 802.1Q.

polish  linux  distribution
-> http://lists.pld.org.pl/